Blogadó

Egy 16 éves gondolatai a világról

Miért nem érdekli a mai generációt a politika?

2018. március 29. 19:35 - Balint Szolga

Egy 15 éves szemszöszégből

Az Y,és a Z generációt sajnálatos módon kevésbé érdekli a politika,és a politikai közélet.Én,mint 15 éves "kiskamasz" kerestem a miértjét,és a miértre a választ.Mindig is kitűntem a tömegből azzal,hogy engem érdekelt a politika,hogy én igen is beszéltem róla! Úgy gondolom hosszú keresgélés után,megvan a miért,és megvan a válasz a miértre.


Több dologból áll össze a képlet,az első az,hogy mint általános,és mint középszintű oktatásban tabutéma a politika.Nemhogy nincs olyan óra,ahol az ember függetlenül és objektívan ismerheti meg a politikát,hanem egyenesen leszidnak,ha esetleg a politikáról mersz az iskolában beszélni.Nem szégyen az,hogy egy olyan dolgot,mint a politika,ami ott van a mindennapjainkban,nem ismerhet meg a diák? De az,nagyon is! Én szó szerint magamra maradtam az internettel,egyedül,hogy fedezzem fel az egészet! Egy olyan gyermeknek,aki szeretne a politikával foglalkozni,a mai oktatási rendszer egyátalán nem biztosít semmi platformot.

29828913_10209430794405561_997705228_o_1.jpg


Másodszor,én ezt egy Kádári örökségnek is tartom.Ugye a rendszerváltás előtti Kádár-rendszerben,nem nagyon szabadott foglalkozni a politikával.Az X-generáció nem nagyon foglalkozhatott,foglalkozott a politikával.Az akkori tanárok többségének véleménye szerint a politika nem az iskolába való.Azért gondolja ezt így,mert ő így tanulta,akkoriban tabutéma volt a politika,és ezért se az Y,se az Z generációnak nem adott át semmilyen féle tudást ezzel kapcsolatban (Tisztelet a kivételnek!).Mint ismeretes,a Kádár rendszernek,és maga Kádárnak is érdeke volt,hogy senki meg se szólaljon a politikáról,mert így veszélybe került volna a hatalma.A Mindenkori hatalomnak az a legjobb,ha az emberek nem érdeklődnek,ezért nem biztosít,és nem is fog platformot biztosítani politikai oktatásnak.


Harmadszor,Magyarországon nagyon kiábrándultak az emberek.Amikor felmerül a politika,általában azt hallom,hogy ,,Mindegy ki van kormányon,úgy is lopnak!" és ezzel a témával ők le is zárták magukban a politikát.És az a gond,hogy ezt a szintű politikai tudást adja át a gyermekének is,és így ő is ugyan azt fogja szajkózni! Ebből eredeztethető egyébként az alacsony részvételi arány a választásokon.A Rendszerváltás után a magyar emberek abban bíztak,hogy végre beleszólhatnak,végre ők döntik el mi legyen,végre a népé a hatalom! Aztán elkezdődtek a korrupciós botrányok,és egyre jobban fordultak el az emberek a politikától,és erre nevelték gyermekeiket is.


Negyedszer,és utoljára! Úgy gondolom,az is befolyásoló tényező abban,hogy a fiatalok nem követik a politikát,az hogy úgy érzik nincs miért.Nincs számukra meg az az inditatás,hogy kövessenek egy olyan dolgot,mint a politika.Pontosan azért a három dologért,amit fent felsoroltam már.Mint fogalmaztam,ez érdeke a mindenkori hatalomnak,és sajnos mint látom,sikerült is elérni céljukat.


Konklúzió:Én úgy gondolom,szükséges lenne bevezetni egy olyan órát az Általános és Középszintű oktatásba,ahol a diákok függetlenül,és objektívan tanulhatnak a politikáról.Nagyon szomorúan látom azt,hogy kissebbségben vannak azok,akiket érdekel a politika,mint az Y,mint a Z-generációban.Reménykedem benne,hogy valamikor ez a helyzet megváltozik,a fent vázolt módon lehetségesnek tartom,de anélkül,minden marad a régiben...

51 komment
Címkék: Vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://blogado.blog.hu/api/trackback/id/tr413789194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haXXor 2018.03.30. 09:16:35

Mert egy 15 evest a fasz/pina/csocsok erdeklik... Jo esetben

Kalocsai Tamás 2018.03.30. 09:19:01

1) Az, hogy az embert "minek" a miértje érdekli, nem gondolom hogy minőségi különbséget jelent. Tehát akit a politika miértjei érdeklik, az se nem felelősebb, se nem okosabb, mint akit a kémia, matematika, asztronómia (nem asztrológia!) miértjei érdeklik. Legalábbis egy szintig. Az tény, hogy valamennyit mindenkinek kéne "értenie" a politikából.
2) A Kádár-korszakban nem volt tilos a politizálás, sőt, erősen támogatott volt a fiatalok számára is. Csak ugye nem minden irányzata...
3) "Internetről felfedezni" a politikát nem lehetetlen, csak erősen kétes, hogy milyen vetületét fogod látni és hogy milyen elméleti (!) következtetésre jutsz belőle.
4) Nem ördögtől való az iskolába vinni a politikát - régebben ezt (legalábbis nálunk) társadalomismeretnek nevezték - csak nagyon ritka az a tanár, aki a saját poltikai preferenciáitól függetlenül képes akár csak vitatémaként felhozni valamit. Ez pedig megnehezíti az objektív vélemény kialakulását, mert a diákok rendszerint már csak megfelelési vágyból is egyet akarnak érteni a tanáraikkal (vagy éppen lázadási vágyból direkte ellenkeznek velük).
5) Konklúzió: Nem hiszem, hogy speciálisan a politika nem érdekli a fiatalokat, hanem inkább úgy tapasztalom, hogy SEMMI. Aztán hogy ez a ő hibájuk-e vagy a világ változik úgy, hogy egyre kevesebb dologról tudnak az emberek, azt nem tudnám biztosan megítélni.

GiaMarie 2018.03.30. 09:20:22

Szerintem ilyen órát nem lehet bevezetni. Azért nem, mert szinte nincs olyan ember, aki az aktuál politikáról tudna elfogultság mentesen és objektíven oktatni. Nálunk anno mindig a töri órákra szivárgott be ez a téma, kaptunk is némi szélsőjobbos propagandát, főleg az 56-os forradalom kapcsán, amit a mi tanárunk már meg is élt...aztán néha még az irodalom tanár is osztott egy kis turboliberális ideológiát, és ennyi volt nagyjából. Ezek sem objektív tényeken alapultak persze.

röf 2018.03.30. 09:35:34

15 évesen tanulj, hogy fölvegyenek valami normális és keresett szakra az egyetemen, és sportolj, hogy ne legyél olyan, mint a korodbeliek többsége, girhes, tüdőbajos, mozgásterápiás netbúvár.
Ha mindezt megcsinálod, nem lesz időd politizálni.
Ez lenne a Te dolgod.

Exploiter 2018.03.30. 09:37:14

@GiaMarie:

Aktuálpolitikát nem kell és nincs is értelme. Alapvető ismereteket talán érdemes lenne - hogy működik az ország, amiben élsz, mik a szabályok, tények, és kb ennyi.

Mellesleg rég voltam 15, de akkor úgy emlékszem, inkább egy osztálytársnőm foglalkoztatott, mint ez a marhaság, pedig a többiekhez képest még érdeklődtem is. nem az új generáció sajátja az érdektelenség.

fugyp 2018.03.30. 09:40:13

@GiaMarie:
Na látod. Máris lehetett tudni valamit a szélsőjobbról, turbó liberalizmusról. :-)
Ez is valami.

padlogaz 2018.03.30. 09:40:38

a politikai vitakultúra hiányzik kb. a társadalom minden szintjéről.
az iskola szerepe ebben annyi lenne, hogy meganítják és gyakoroltatják a diákokkal a racionális érveléstechnikát bármilyen társadalmi kérdésről egy olyan kulturált és kontrollált vita keretében, amely során nem a másik féllel, hanem a véleményével vitázunk.
ha így szocializálódnának, valószínűleg könnyebben túllépnének a politika (saját logikája mentén természetes) leegyszerűsítő üzenetein, és nagyobb kihívást és lehetőséget látnának a politikai véleményformálásban.

fugyp 2018.03.30. 09:41:30

@haXXor:
Az általad felsoroltak nem zárják ki a politikàt. Sőt sportolni is lehet mellette.

jog-ász 2018.03.30. 10:18:49

@GiaMarie: attól még egy korrekt tanár vezetésével lehet róla beszélgetni, kidomborítani hogy nem a tutit kell megmondani senkinek, hanem azt hogy minden diák a világlátását előadhatja, megvitathatják..ez lenne az oktatás lényege

midnightcoder2 2018.03.30. 10:30:48

Én már annak is örülnék, ha korrekt történelem oktatás lenne, ahol a baloldal által elkövetett tömeggyilkosságok arányaiban ugyanúgy helyet kapnának mint a Holocaust. Mert elég vicces az, amikor valaki Che Guevarás pólóban ítéli el a neonácikat.

ogli dzsí 2018.03.30. 10:44:39

"Az Y,és a Z generációt sajnálatos módon kevésbé érdekli a politika,és a politikai közélet."

S ezt honnan tetszik venni?

Alick 2018.03.30. 11:20:36

Az Y és Z generáció remélhetőleg rájött arra - mint a tőlük nyugatabbra élők már korábban -, hogy energiáikat inkább a saját boldogulásukba, önmaguk menedzselésébe fektetik, semmint hogy felülről várják a megoldást.

A "politikával foglalkozni" valódi értelmében egyébként is azt jelenti, hogy jelen van a pártok informális világában, ismeri a zárt ajtók mögötti egyeztetéseket, viszonyokat. Enélkül csak a kirakattal találkozik.
És nem hogy az irányított média és a környezetének szóbeszéde alapján átveszi mások véleményét...

Nem leszünk gyarmat ! 2018.03.30. 11:30:43

Régen a KISZ-ben még voltak kötelező politikai foglalkozások :) Előadások :)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2018.03.30. 11:57:17

És mire mennél vele, ha tisztában vagy X Y párt nézeteivel? Jobb egyetemre kerülsz? Jobban megérted a világ működését? Több csajod lesz? Jobban boldogulsz az életben? Általános Zen és eufória? Ugyanmár. A politikusokról egy dolgot érdemes tudni: Akkor hazudnak, ha mozog a szájuk. Lényegében mindegy, melyik oldalon állnak.

Az országot és annak államrendszerét tekintsd egyfajta szolgáltatónak, mint a telefontársaságodat: Ha nem tetszik, akkor váltasz. Ilyen egyszerű.

Amúgy csak nekem tűnik fel, hogy fenti szöveget biztosan nem egy 15 éves írta? Kicsit komplex ahhoz.

sakkosfx 2018.03.30. 11:57:34

Ha az utcán 100-felnőttől meg kérdeznék mi a politika 90-embernek gőze se lenne róla! Soha nem gondolkodnak el egy politikai döntésen, hogy az kinek jó! Vagy még azt sem tuják, hogy eszik vagy isszák! Magában forrong, hogy semmire nem elég a fizetése, de a miértig már nem jut el! Nehéz ilyen buta néppel függetlenségünket ki vivni! Csak re3mélni lehet, hogy senkire sem fognak szavazni, mert a pártok közt nincs olyan amelyik a nép érdekeit védné!

MSZP Magyar Szemkilövők Pártja 2018.03.30. 12:24:40

Valojaban azert nem erdekli a politika, mert a vegletekig elkenyeztetett drogos faszkalapok. akik a fosbukon baszodason kivul semmit sem tudnak a vilagrol. Nyomorek eletuk minden masodperceben egyetlen dologgal vannak elfoglalva, hogy a fosbukon, biztassak, unnepeljek oket, kulonben ongyilkosok lesznek.

I-Work 2018.03.30. 12:36:22

T. CungaHUN!

Marhaságokat írsz, szerintem gondoljad újra ezt a dolgot...
A történelem során alig-alig volt olyan időszak, amelyben az oktatás politikus nemzedéket kívánt volna nevelni, különösen nem forráskritikus, vagy politika kritikus nemzedéket.

Ilyen alapon mostanra mindenhol abszolutizmusnak kellene működnie, mert a társadalmi aktivitásra nem nevelt fiataloknak, az ismeretek hiánya miatt igényük sincsen a közügyekben való részvételre.

A társadalom-szociológia nem így működik, ez hamis képzet, felelőtlen, megalapozatlan állítás.
Valójában a folyamat ellentétes:
Távlatokban annál erősebb igény alakul ki a társadalomban a közügyek befolyásolására, minél inkább el kívánja zárni attól a regnáló hatalom.

Olvasgass, utána írj posztot...

I-Work 2018.03.30. 12:45:41

@sakkosfx: Te ennyire lenézed az embereket?
Gondolom, magadat is az általad megjelölt 90%-hoz sorolod...
Akár hiszed, akár nem, az emberek döntő többségének nagyon is van véleménye.
Az teljesen mindegy, hogy a vélemény releváns-e, ostoba-e, demagóg-e, elvakult-e, -de véleménye tulajdonképpen minden embernek van., ahogyan társadalmi szemlélete is.
A biztos szavazó pártválasztók között sok a vak hívő, fanatikus, akiket nem érdekelnek a tények, csupán érzelmek, vagy valamilyen sértettség okán csapódnak egy politikai tömörülés szélárnyékába.
Ám ezek a teljesen egyoldalú, nem gondolkodó pártfanatikusok is csak kisebbség, a fele sem a biztos támogatóknak.

I-Work 2018.03.30. 12:49:05

@Eltévelyedés: Hát, ha a postot egy 15 éves írta, akkor nagyon hatékony az alapszintű oktatásban az állampolgári ismeretekkel történő felkészítés...
A post legalább akkora lozung, amilyet bármelyik idióta politikus is mondhatott volna.

I-Work 2018.03.30. 12:51:03

@jog-ász: Forráskritika...
Ez Magyarországon valóban ritka és a regnáló hatalom üldözi a gondolkodási képesség fejlesztését, csak az egyének igényét nem öli meg az oktatás, vagy képzés elmaradása.

nemecsekerno_007 2018.03.30. 12:52:20

Mert még nincs elég órájuk?

I-Work 2018.03.30. 12:53:16

@Alick: TÉVEDSZ!
Már az is politika, hol vállalsz munkát, vagy melyik gyártó termékét vásárolod meg.
A társadalom minden tagja politikus és politizál, a politika a családban kezdődik...

I-Work 2018.03.30. 12:56:17

@Nem leszünk gyarmat !: És?
Most pedig tele vannak a könyvek orsós vitya elvtárs jó cselekedeteivel és a fidesz slepp csodatételeivel.
Ebben a bűn, a hamis kép, a hamis asszociációk kialakítása.
Csak amikor rájön az egyén, hogy átverték, szembe fog fordulni azokkal, akik hülyének nézték.

I-Work 2018.03.30. 12:58:10

@Exploiter: Állampolgári ismeretek....
Tudományos matolcsyzmust nem kell oktatni, arra ott vannak a Pallas Alapítványok.

I-Work 2018.03.30. 13:01:45

@GiaMarie: ...
Más országokban az érvelni tudás képességének kialakítása a lényeg.
Számos olyan szituációt tanítanak, gyakoroltatnak az iskolákban, valóban már az alapfokú képzésben, amikor valamilyen ügy mellett, vagy valamivel szemben kell érvelni.
Esetleg amellett kell érvelni, amivel a diák nem ért egyet.
Esetleg a saját véleményével szemben kell tudni érvelnie.
Ez a helyes!

Alick 2018.03.30. 13:10:51

@I-Work: "az emberek döntő többségének nagyon is van véleménye"

Ez általában úgy működik, hogy 90 % véleményre jut 10 % megbízható tény.
Különben is, a vélemény valójában olyan mint a segglyuk: mindenkinek van, de senki sem kiváncsi a másikéra.
:)

Alick 2018.03.30. 13:12:26

@I-Work: Ha úgy vesszük, minden döntés "politika"... de ezek személyes környezetben zajlanak, kevés közük van a pártpolitikához.

Alick 2018.03.30. 13:19:39

@I-Work: A kiművelt érvelés nagyon jó dolog... de egy idő után már észreveszi az ember, hogy mennyire az érvelés sokszor mennyire az érvelőről és kevéssé a témáról szól... vagy éppen ki lehet fejteni valamit érdemi, határozott mondanivaló nélkül.
Így eljut oda az ember, hogy nem a másik érveinek kell megfelelnie, hanem a saját döntését képviselnie.

Andy73 2018.03.30. 13:55:26

Ha tényleg 15 éves a poszter, akkor éppen a cáfolatát adja a címének és a tézisének. Nagyon is érdekli a politika, és azt hiányolja, hogy miért nincs erről (még több) szó az iskolában.
Nos, vannak állampolgári ismeretek, már 8. osztályban is ez van történelem HELYETT, ami nagyrészt a politikáról szól, ha nem is a pártpolitikáról.
Ha tényleg 15 éves a blogger, akkor most éppen ezt tanulhatja, és még azon kell izgulnia, hogy felveszik-e a kívánt középiskolába. Hacsak nem kezdte el már 6 évesen a sulit, és akkor most kilencedikes.
Még 3 éve van a nagykorúságig, és 4 éve a következő szavazásig, ahol már ő is szavazhat, és amit a nyilvánvalóan már alig vár.

dukeekud 2018.03.30. 14:03:36

@I-Work: "Akár hiszed, akár nem, az emberek döntő többségének nagyon is van véleménye.""

En pedig gyakran tapasztalom, hogy az embereknek nincs velemenyuk, csak ugy tesznek ELJATSZAK, hogy van velemenyuk, hogy ne tunjenek barom idiotanak. Es ilyenkor jonnek a teljesen idiota demagog kretensegekkel amit hallottak valahol, de nyilvanvalo, hogy egyetlen masodpercig sem gondolkodtak el azon, hogy egyaltalan lehetseges e amit mondanak. Csak azert mondjak hogy okosabbnak tunjenek mint amilyenek, es mert erzelmi alapon tartozni akarnak valamelyik taborhoz.

Balint Szolga 2018.03.30. 14:12:36

@Andy73: De én csak egy ember vagyok,a sok fiatalból.Egyébként telibe találtad,éppen 8.as vagyok,és igen,éppen azon izgulok,hogy vajon fel-e vesznek álmaim középiskolájába.Az a gond,kedves kommentelő,hogy nem tanulom ezt. A 8.osztályos állampolgári ismeretek tanítása nagyon opcionális,én magam például semmit nem tanultam erről.Az a gond,hogy túlnyomó többségben vannak azok a iskolák,ahol hiába tartalmazza a könyv,nem tanulják,hanem esetleg ismételnek helyette.

Andy73 2018.03.30. 14:24:14

@sakkosfx: Ne minősítsd a népedet! Gondolod, hogy amerikában sokkal műveltebbek politikailag az emberek? Vagy éppen Angliában, ahol megszavazták a Brexitet?
Az emberek panaszkodhatnak a fizetésükre, de azért van annyi eszük, hogy összehasonlítsák azzal, ami pl. 4-8 évvel azelőtt volt, és aszerint szavazzanak. És azt is sokan tudják, mi az, hogy reálbér, és az hogyan alakul. Tudják, hogy az is emelkedett az utóbbi években, de 8-10 évvel ezelőtt meg csökkent, mert ha volt egyáltalán fizetésemelésük (és munkájuk), az kisebb volt, mint az infláció. Az emberek többsége ma már eljut az érettségiig, és a fiatalok nagy része már egyetemet/föiskolát is végez, egyáltalán nem olyan tudatlanok, mint régen.

Bajer Zsolt 2018.03.30. 14:31:16

Ez egy faszsag, egy 15 -eves gyereket egyetlen dolog erdekel, hogy legujabb csucsszuper,meno legfeljebb egy honapos ajfonja meglegyen.

eßemfaßom meg áll 2018.03.30. 14:39:44

a 15évest 10-20-30-50 éve se érdekelte a politika. A 15 éves játszani akar plusz meztelen nőt látni élőben.

eßemfaßom meg áll 2018.03.30. 14:42:44

@I-Work: "Most pedig tele vannak a könyvek orsós vitya elvtárs jó cselekedeteivel és a fidesz slepp csodatételeivel."

Kevesebbet igyál kommentelés előtt

Bajer Zsolt 2018.03.30. 14:52:35

De komolyan hogy tudna mar egy 15 eves barmifele politikai velemenyt megfogalmazni. Se tudasa se elettapasztalata nincs, es persze nem is erdekli, mert a szulei ugyis eltartjak. Lajkoljak a faszbukon, legyen draga mobiltelefon azt annyi, mas nem kell.
Nem hogy arrol nem tud, hogy a liberalisok verbefolytottak az 56-os forradalmat, de meg a 2006-os tomegbe lovetesekrol, szemkilovetesekrol sem hallott.

eßemfaßom meg áll 2018.03.30. 14:56:42

@CungaHUN: "hogy vajon fel-e vesznek álmaim középiskolájába."

Mondjuk ha megtanulnál írni, az javíthatná az esélyeidet. Ismerkedj meg pl az írásjelek utáni szóköz használatának varázslatával.

"ahol hiába tartalmazza a könyv,nem tanulják" Akit érdekel azért ugye elolvashatja a könyvet, nem kap érte igazgatóit?

eßemfaßom meg áll 2018.03.30. 15:05:09

Erőt vettem magamon, és végigszenvedtem a posztot.

Ha nem tudsz írni 15 évesen, leendő középiskolásként akkor legalább használd a mindenhova beépített hejesirráselenörzött mielőtt a világ elé tárod a gondolataidat.

Doryyka 2018.03.30. 16:08:57

15 évesen engem sem érdekelt. Az első orsós kormánynál, egyetemistaként figyeltem fel a hazudozásra, meg hogy annak adtak államilag támogatott hitelt, aki pont a többedik lakását veszi belőle. Meg az Ezüsthajó Kft., Kaya Ibrahim, stb.

Doryyka 2018.03.30. 16:13:09

Mondjuk a mostani 15 évesek alól éppen szétverik az egzisztenciát meg az infrastruktúrát (oktatás), szóval amúgy jogos a dolog, ennyivel hamarabb kell felnőniük.

Köldök_szösz 2018.03.30. 16:36:42

@Doryyka: Egyre hamarabb kell majd felnőniük ahogy haladunk előre de eközben egyre tovább is tart mire annyi tudást meg tapasztalatot összeszednek amivel el is érhetik hogy valóban felnőjenek.
Jó nagy kibaszott katyvasz szar lesz a jövőnk.

MEDVE1978 2018.03.30. 16:47:38

Gyönyörű látni, ahogy a sok okos ember megpróbál szétalázni egy 15 éves gyereket, csak azért mer t idealistán viszonyul egy dologhoz. Szerintem sincs igaza, de ettől még nem kell olyan idióta paneleket vetíteni rá, hogy "csak a facebook érdekli" vagy "nyamvadt". Engem érdekelt 15 évesen a politika, mégpedig azért, mert átszőtte az életemet a következménye. Az én definícióm szerint a politika érdekérvényesítés, a közérdek keresése, a társadalmi csoportok és rétegek érdekeinek ütköztetése. A középsulit, ahova jártam még amikor elsős voltam, visszakapta az egyház. Egyik pillanatról a másikra megjelentek a nővérek és a pap. Testközelből tapasztalhattam meg a két értékrend közötti különbséget: katolikus gimnázium, illetve világi humán gimnázium elég messze voltak egymástól. Tanárok is cserélődtek elég szépen, olyanok, akik tehetségesek voltak, de az egyháznak nem szimpatikusak, olyanokra, akik kevésbé tehetségesek voltak vagy konzervatívabbak a tanulási módszerekben is.

Tinédzserként és egyházzal nem szimpatizáló családból jövőként természetesen ezt negatívan fogtam fel: utáltam az egyházat, utáltam az egyházzal párhuzamos ideológiát képviselő jobboldali pártokat is. A tinédzserkori lázadás jó helyszíne volt az autoriter eszközöket használó gimnázium. Volt ki ellen lázadni, viszonylag egyszerű volt a világ, a tiltakozás.

Ma már nem nagyon van ilyen, legfeljebb a szar oktatási körülmények ellen lehet lázadni, az ideológiai átszőttség rejtetten jelentkezik (tankönyvek megfogalmazásai, értékrendje). Amit a posztíró ír, hogy politika órát szeretne, az gyakorlatilag az állampolgári ismeretek és a történelem tanóra feladata lenne. A politikát "frontálisan" oktatni nem kell és nem is szabad, mert a politika megnyilvánulása magán a történelmen követhető nyomon. Egy jó oktatási rendszerben a történelemtanár úgy vezetné végig a diákot a tananyagon, hogy kíváncsiságot hoz létre benne az egyes történelmi személyek cselekedeteinek motivációjáról. Ez pedig magának a politikának a megértése. Az adminisztratív keretek pedig ugye megtanulhatók lennének állampolgári ismeretek órán, de ez a kisebb része. A gyerekekben nem más, mint ez a kíváncsiság kellene kialakuljon, értékrendileg nagyjából független, humanista oktatás mellett.

Persze még normál esetben sem érinti mondjuk egy 14+-os korosztály döntő részét és csak elvétve képviselhet prioritást. Ez azt jelenti, hogy egy 14 évesnek nem ez kellene az élete központi témája legyen, hanem több más: sport, hobbi, kényszerből a tanulás (mert az ilyenkor prioritás) és elsősorban a másik nem felfedezése. Magyarul én sem politikára gondoltam legtöbbet tinédzserként, hanem arra, hogy a suliba járó csinos lányokkal mi mindent kezdenék és ezt hogyan tudom a gyakorlatba átültetni.

midnightcoder2 2018.03.30. 17:42:03

@MEDVE1978: Anno én is foglalkoztam a politikával 15 évesen, én viszont a kommunistákat utáltam szívből. A kötelező úttörőmozgalmat, a KISZ-t. Már akkor érdekelt a programozás, és általában a technika, és láttam hogy a kommunista lózungok ellenére mennyivel jobb minden műszaki cikk ami a Bécsi út túloldaláról érkezik, mint a cuculista termékek. Pedig amit akkor mi a valutakeretből venni tudtunk, az erősen a kinti termékpaletta alja volt.

szepipiktor 2018.03.30. 18:14:36

Először is ideje lenne a generációk össze-vissza betűzése, csakhogy igazolhassunk valamit, illetve a mai ócska állapotokért felelős generáció lerázza magáról a bűneit.
A Y generáció a 1980 és 1999 között születettek
A Z generáció a 2000 után születtek!
Mi, az idősebbek az X generáció vagyunk.
A jelzéseket nem dobáljuk el és veszünk fel másikat. A Ratkó gyerekek a születésükre utaló jelzőt kaptak és halálukig viselik, ahogy a 58-as hippigeneráció is hippigeneráció ma, idősen is.
Látható, hogy az Y generáció a ma már 28-38 éves generáció, az internet és a modern kor generációja, a mai HR-es, marketinges, multis, csapatépítős, aktivista csoport, akik ma két generációt is távoltarrtanak a hazai munkartőterületről, akik Facebook-pofilok alapján döntenek...
Akik bűnösek, hogy ma itt tarttunk, akik felelősek, hogy a fiatalabbaknek el kell menniük, mert nincs hely számukra a munkaerőpiacon.
.
Másodszor: Miért kell mindenkinek politizálnia? A magyar egy ostoba nép, mert azt hiszi, ha napi szinten politizál, akkor jobb, több orgazmusa lesz. Közben a hellyi dolgaikra szarik! Kollektivista barmok halmaza a kritikus, individualista, lokálpatrióta nép helyett. Ez jóbb? Könnyebb irányítani a népet, igaz?
.
Harmadszor: A 14-18 évesek NE politizáljanak! Tanuljanak és menjenek a hormonjaik után, Az Y generáció ezért képtelen a normális emberi kapcsolatokra, mert nem fejlődött ki náluk a normál élet, a normál retorika, nem udvaroltak, nem udvaroltattak stb.
A kommunizmusban KELLETT a fiataloknak politizálni, úttörő, KISZ mozgalamak...
Tényleg a bolsevik ideológiát kellene követniük? Miért nem arra buzdítot őket, hogy kimenjenek az udvarra, focizzanak, kiránduljamak, a fiúk csajokat hajtsák stb.
Ez ma tiltott? A gender-filozófia, az aktivista mozgalmak ezt követelik? Hogy mindenki a neobolsevik életet élje, élet nélkül?
NE POLITIZÁLJANAK a gyerekek!

szepipiktor 2018.03.30. 18:26:48

@MEDVE1978:
Jogos!
Én is politizáltam, kényszerből! A családi múltunk, a megbélyegzés gyerekkoromtól ismert volt előttem, így neveltek! Mert nekünk a komcsik csak rosszat adtak, 90-ben még vizses szoba-konyhára voltunk jogosak, a családunk egyharmada távozott addigra, akik maradtak javarész maszekok lehettek.
Tehát zsigerből politizáltam, de nem léptem be egyetlen szervezetbe sem! Vállatam a véleményem, néha megütöttem a bokám. Fiatal voltam, ezért legyintettek, nem csuktak le.
De éltem, ekkor már rendszeresen dugtam, bármikor fel tudtam szedni egy csajt, sportoltam, buliztam. És meló mellett saját pénzből tanultam, külföldről fizettek elő szakirodalomra, küldtek hasznos dolgokat. Nálunk a baráti köröm mind így élt, és mára tanult, diplomás hasznos emberek vagy sikeres vállalkozók lettek. És ma is sportolunk, kirándulunk, koncertre, színházba járunk - NEM az interneten élünk.
A gyerekeimet anarchistának, politkaellenesnek neveltem, bevált. Ők már nem vezethetők meg, nem csaphatók be, ha úgy érzik, veszik a sátorfájukat, megtehetik, szakmájuk van, nyelveket beszélnek. Ja és ezt is mi fizettük vagy már felnőttként ők, munka mellett...
Szóval semmi gond, ha egy ember fiatal korában polarizálódik.
De először ember legyen és az is maradjon, ne a politikából éllők játékszere!
Vajon a sok aktivista miből él? Nem csak a politikusok károsak, hanem a kollaboráns médiájuk, bloggertársadalmuk is az.

Jakab.gipsz 2018.03.30. 19:04:20

Mi ez az ál-tizenötvéves tollából származtatott gyagyaság!

Éppen a kommunisták voltak azok, "az új ember kovácsai" akik már a gyerekeket is hülyíteni próbálták.

Doryyka 2018.03.30. 23:59:05

@szepipiktor: Nem. Mi vagyunk az X. (80-as vagyok). Előttünk a Baby Boomerek (Nálunk Ratkó-gyerekek). A Z a mostani tizenévesek, a gyerekeim pedig az alfák.

Doryyka 2018.03.31. 00:00:51

@szepipiktor: Ja, még egy. A politika nem csak a pártpolitikát és a közéletet jelenti...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.05.31. 10:00:28

Középben talán. Régebben amúgy volt társadalomismeret oktatás. A napi politikát meg felesleges oktatni, az mindig változik.

Amúgy hogy miért nem érdekli... Az egész világ az eldobható mindenről szól,a politika meg unalmas, és ráadásul ha megfeszülsz sem tudsz hatással lenni rá itthon.
süti beállítások módosítása