"A szekuláris állam azt jelenti, hogy az állam nem avatkozik be a vallásba, nem részesíti sem előnyben, sem hátrányban a vallásokat, egyházakat"
A szekuláris állam, egy nagyon jó képben lerajzolva.
A vallás az utóbbi időben sajnálatos módon tabutémává vált, de úgy gondoltam, itt az ideje mégis foglalkozni vele. Az új alkotmánymódosítás során alkotmányba emelték a keresztény kultúra védelmét. Magyarországon a szekuláris állam hiánya érződik, ezt pontosan mutatja az alkotmánymódosítás is: egy vallás előnyben részesítése az összes többivel szemben: ez nem szekuláris! Az olvasóban biztos felmerült a kérdés, hogy miért tartom fontosnak a szekuláris államot.
1.Egy szekuláris államban a katolikus, vagy éppen bármelyik másik egyház nem tudna eltusolni olyan ügyeket, mint például a nemrégen történt tatabányai eset, ahol egy büntetett előéletű, pedofília miatt elítélt papot engedtek újra munkába állni, egy ISKOLÁBAN! (Békés Gáspár barátom, az Államvilág blog szerkesztője nagyon jó cikket írt erről az esetről, mindenkinek ajánlom elolvasni!)
2.A "2011. évi CCVI. törvény" miatt, amely kimondja, hogy:"(3) A lelkiismereti vagy vallási meggyőződés megválasztása, elfogadása, kinyilvánítása és megvallása, továbbá annak megváltoztatása, illetve gyakorlása miatt senkit előny vagy hátrány nem érhet." Kérdem én, egy olyan államban, ahol a keresztény kultúra védelmét alaptörvénybe emelik, hogyan valósul meg ez a paragrafus?
3.Egy szekuláris államban nem létezik olyan, hogy adómentes perselypénz, vagy egyházi adómentesség. Egy szekuláris államban az egyházaknak meg kell állniuk a saját lábukon. Mindig is problémásnak tartottam azt, hogy egy vallási szervezetet a kormány támogasson. Az általam elképzelt államban az államháztartás és az egyházak között egy magas fal van, amely elválasztja egymástól a két oldalán működő szervezeteket.
4. Egy szekuláris államban teljesen mindegy, hogy 100-, vagy 200 évvel ezelőtt milyen kultúra volt az adott országban. Egy szekuláris államban teljesen mindegy, hogy az ember muszlim, zsidó, keresztény -e, mert hiába a kormány propagandája, sajnos nem csak egyik oldalon vannak szélsőségek. A kereszténység sem éppen a vérmentességéről híres, gondoljunk csak a keresztes háborúkra.
5. Egy szekuláris államban sem a kormány, sem az ellenzék nem idegenít el egy vallástól sem. Egy szekuláris államban nem zajlik olyan szintű lejárató kampány bizonyos vallások ellen, mint amit a kormány folytat jelenleg; most éppen a muszlimokkal szemben.
Összefoglalva csak annyit mondanék, hogy én nem ítélek el egy vallást sem, ameddig nem radikális, vagy esetleg nem kezd el „szektásodni”. Én magam ugyan ateista vagyok, de támogatom a vallásokat, ameddig nem radikalizálódnak, hisz közösségformáló erejük van; viszont kulturális deficitnek tartom azt, hogy a szekularizáció sosem kezdődött el Magyarországon. A legutolsó próbálkozás 1848-ban volt, amikor eltörölték az egyháznak járó tizedet...