Blogadó

Egy 16 éves gondolatai a világról

Amikor a hittantanár elszabadul

2018. szeptember 03. 15:17 - Balint Szolga

Sosem meséltem még történetet, de eljött az idő hogy bemutassam, milyen beteg tud lenni egy általános iskola. Szerencsére elballagtam, de ez a vicces, ám de kicsit kínos történet egész életemben el fog kísérni szerintem.

Szóval, történetünk szerint van egy Bálint nevezetű kisfiú, aki élettel teli fejjel ül erkölcstanórán. Bálint azért ül ott, mert nem hisz istenben, szitokszóval mondva ateista, és nem szeretett volna hittanra járni. Mivel nem szeretnék személyi jogokat sérteni, ezért tanárunkat Sándornak fogom nevezni. Szóval Sándor egy katolikus pap, iskolákban tanít, és úgy gondolja hogy ő bejön erkölcstanórára mert nincsen tanár. 

Sándor belép a terembe és azonnal felszólítja a diákokat hogy álljanak fel imádkozni. Nos én ezt lányos zavaromban megtettem, aztán elmormolt valami ima-szerűséget, és egy technikai eszközt rántott elő kopott kis táskájából. Egy laptop volt, amit szépen komótosan rákötött a teremben található interaktív táblára, és a Youtubera kalauzolta magát, és sajnos minket is.

Amit ott megnyitott, egy életre elvette a kedvem a színészkedéstől. 6-14 éves gyerekekkel játszatták el a Passió cselekményét, természetesen egyszerre volt röhejes és megrémítő, szegény gyerekek azt sem tudták mi történik, egyedül a Jézus-t játszó kissrác fogta fel hogy mi történik a környezetében, ő még egész viccesen oldotta meg a dolgot. A helyzet egyrészről komikus volt mert amikor az a rész következett, hogy keresztre kéne feszíteni Jézust, a gyerekek egy kalapáccsal kezdtek ütni egy keresztet, fogták a gyerek lábát, és körbevitték a színpadon. De másrészről, eszembe jutott hogy ezek 6-tól 14 évesig terjedő korosztályba tartoznak, és már ilyeneket csinálnak!

A történtek persze folytatódtak, amikor éppen újra elkezdett mormolni valami ima-szerűséget, én jelentkeztem és kimondtam a szomorú igazságot:"Tanár úr, én Ateista vagyok(!!!!!)." A sokkból felocsúdva Sándor a legrosszabb módon lereagálva a helyzetet azonnal térítőmódba kapcsolt, és azonnal Dél-Amerikai őslakosoknak nézett minket, és hevesen kezdett magyarázni isten igéjéről.

Én erre visszavágtam, hogy ameddig nem látok kézzelfogható bizonyítékot addig én nem hiszek semmi ilyesmiben. Erre Sándor, látva kitartóságom magyarázni kezdett:"Bálint, képzelj el egy szeméttelepet, ami fölött fúj a szél!" Bólogattam, hogy folytassa, de így jobban belegondolva, nem kellett volna:"A szeméttelepen egy vadászrepülőgép darabjai vannak elszórva." Itt már felhúztam a szemöldököm, de inkább csöndben vártam hogy befejezze mondanivalóját:"Lehetséges-e az, hogy a szél összefújja a darabokat úgy, hogy a repülőgép megint egy egészet alkosson?". Természetesen rávágtam hogy nem, ez lehetetlen. 

Sándor magát a domináns szerepében érezve, azonnal rávágta hogy:Na látod? Sok mindenre nincs magyarázat, mégis lehetséges..." Sándor szerintem jobban belegondolt hogy az érve annyira értelmetlen, hogy esett tőle a forint árfolyama, szerencsére rájött hogy ez az érv nem fogja megállni a helyét,de a vitát egy záróimával lezárta, mert kicsöngettek.

És hogy mi a tanulság? Ha esetleg egy hittan tanár jön be az órádra, készülj a legrosszabbra. Borzasztó hogy egy tanár bármikor visszaélhet a hatalmával, és azt tehet amit akar. Mert ugye hittanórán még rendben van, de Erkölcstanon? Ezen az oktatáson már csak a humor segíthet...

 

236 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogado.blog.hu/api/trackback/id/tr6714213073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nu pagagyí 2018.09.04. 13:52:30

A szél meg a darabokban levő repülő esete a kvantummechanika egyik toposza. Úgy látszik, a hittantanár elmélyült a tudományban. Csak így tovább, hátha értelmes ember lesz belőle, az imádkozós baromságot meg hagyja másra.

nu pagagyí 2018.09.04. 13:59:41

@Beer Monster: A vallások sok mindenről szólnak, amit aztán úgy értelmez mindenki, ahogy akar.

Ad Dio 2018.09.04. 14:05:41

@chrisred:

"A nemhívőket szokás ateistának nevezni, függetlenül attól, hogy miből vezetik le ezt az alapállásukat."

Az ilyenre mondta volna a filozófia tanárom, hogy "na ezt mondja egy piaci kofának, de ne nekem" :-).

A nem-hívőket az jellemzi, hogy nem hisznek, csak és kizárólag a tudásukkal megalapozható ismereteket tekintik biztos következtetési alapnak (azt most hagyjuk hogy ez egyáltalán lehetséges-e... tegyük fel, hogy igen). Na szóval amikor egy ilyen valaki szembe kerül az Isten-kérdéssel, mit lát? Azt, hogy ez egy olyan problematika, ahol nem lehetséges tapasztalati úton megbizonyosodni sem Isten létezéséről, sem a nem létezéséről (amint hogy négyszög alakú kör pl. nem létezhet). Mi tesz ilyenkor egy becsületes és következetes nem-hívő? Természetesen agnosztikus álláspontot foglal el. Isten lehet hogy létezik, lehet hogy nem, a kérdés eldönthetetlen. EZ a nemhit: az agnosztikus álláspont.

A teista és az ateista hívő. Egyik Isten létezésében, míg a másik a nem létezésében hisz. Az pedig, hogy a kérdésről mit "szokás" tartani, semmiféle korrelációban nincs a dolog ismeretelméleti hátterével.

Pilotax 2018.09.04. 14:11:24

Melyik Isten létét is kellene bizonyítani az emberiség több ezer istenéből?

chrisred 2018.09.04. 14:12:52

@Ad Dio: Ez a fajta tudományos kövekezetesség, ami erős ateistákat nevel - ami már tényleg egyfajta hit. Na de a nemhívők azon csoportjával mi a helyzet, akik azt mondják: "Lehet, hogy isten létezik, lehet, hogy nem, fogalmam sincs, de valójában nem is érdekel." Mert lehet a teizmust-ateizmust a szurkolótáborok közti vitának minősíteni, de mi van azzal, akit nem érdekel a foci?

sakkosfx 2018.09.04. 14:25:56

Ha lenne isten akkor is lennének háborúk, és Svájci frankos átverős devizahítel? Lehetne népeket nyomorban tartani? Lehetne gyilkolni? Ennyit istenről és az ő jóságáról!

Ad Dio 2018.09.04. 14:27:27

@Ez a név már foglalt!:

Először is: azt hiszel amit csak akarsz - ha rám hallgatsz. Azonban nem minden hit kérdése, amit írogatsz.

Ez pl. kifejezetten ismeretelméleti ügy:

"Az ateista nem azt közli, hogy nincs isten, hanem azt, hogy bizonyítsd be a létezését, te, aki állítod, hogy van isten. Megint és megint és megint ide lyukadunk ki, hogy megfordítod, illetve csak akarod, a bizonyítási terhet, de ez így meddő, mi más lenne."

Téves következtetés. Az istenhívő (normális pszichés alkatú emberekről beszélve) TUDATÁBAN van annak, hogy Isten létezéséről alkotott képzete hit és nem valamiféle tapasztalatra visszamenő, vagy esetleg evidenciából kikövetkeztetett dolog. Ahogy az ateistának is a maga hite. Egyiket sem terheli a "bizonyítás terhe'", mindkettő egy hit. Baj általában akkor van, ha elkezdik egymásnak a hiteiket bizonygatni.

"Egészen nyilvánvaló, hogy amíg a saját két szememmel, nem látom mondjuk Mihály arkangyal eljövetelét a Földre, aki pallosával levágja az összes gonoszt, ezzel megteremti újra a földi paradicsomot, addig nem hiszek az ilyen esti mesékben, sem a keresztény vallásokban, sem az indiai több száz istenben, sem az ókori görög istenekben de a római másolataikban sem stb."

És ezzel semmi baj nincs... ha Neked ez jó.

Én viszont egy ponton az életemben azt mondtam magamnak: minden múlandó, minden a megsemmisülés felé vágtat. Minden és mindenki akit szeretek eltűnik, meghal, megsemmisül. Ezt ép elmével csak úgy tudom elfogadni, ha feltételezek egy Egyetemes Felelőst, aki ezt az egész mindenséget általam ismeretlen módon mégis valahogy értelmességben tartja. Számomra egy szerető, felelős Teremtő erő nélkül a világ minden pillanata elpazarolt idő (lehet túl sokat stratégiáztam ifjú koromban). Egy ilyen végletekig üres és céltalan világban csak két út marad(na) a hozzám hasonlónak: becsülettel megbolondulni mint Nietzsche (ebben legalább a hőssé válás pőre póza megmarad a humánumból), vagy élni egy halálba pörgetett emberalatti szuperhedonista életet... gyorsan, zajosan, lehetőleg röviden... de minek?... No ehhez képest konszolidált keresztényként, Istennel mint Felelős Kreátorral nap-nap után együtt dolgozva értelmemet egyben tartva tudom élni az életemet köszönettel, elég jól. Hébe-hóba boldog is vagyok ;-). Mi van ha tévedek? Először is: életemben nem fog kiderülni. Ha tényleg tévedtem, halálom után sem :-). Viszont elviselhető a földi lét... ha úgy tetszik, ez játék-elmélet. Isten feltételezésével semmit sem veszítek, Isten nem létezésének feltételezésével pedig semmit sem nyerek. Akkor?

chrisred 2018.09.04. 14:28:58

@sakkosfx: Egy református szerint igen.

Ad Dio 2018.09.04. 14:32:53

@chrisred:

Akit nem érdekel a foci, azokról nem beszélnek a stadionokban :-D.

A baj ezzel az egész isten-dologgal az, hogy a nyugati kultúrában nagyon-nagyon nehéz olyan életet élni, amiben ez a problematika nem vetődik fel. Nehéz "kívülállónak lenni". Ne hidd, hogy az agnosztikusnak olyan könnyű lenne... azzal, hogy nem hoz döntést a kérdésben, nem tud továbblépni. MINDEN olyan kérdésben amit érint az isten-dolog, kénytelen széttárni a kezeit és megállni.

Kétlem, hogy képes lenne pl. konzekvens logikával felépített etikai rendszert készíteni magának. Anélkül pedig... biztos lehet, de... nos, nem nekem van kitalálva.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.09.04. 14:36:47

@Ad Dio:

Érdemes játékelméleti szempontból is megközelíteni a dolgot.

Mi a nyeresége az ateistának ha igaza van ? Semmi.
Mi a veszíteni valója ha téved ? Az örök élet.

Mi a nyeresége a hívőnek ha igaza van ? Az örök élet.
Mi a veszíteni valója ha téved ? Semmi.

Azaz aki semmiben sem hisz, az szeret veszíteni.

Beer Monster 2018.09.04. 14:38:51

@sakkosfx: Nemcsak az istennek, hanem az ördögnek is vannak fiai. Kritizálni csak azt lehet, amit kézbe vetél már.

Ad Dio 2018.09.04. 14:39:49

@Rettegek mert ballib vagyok:

"Mi a nyeresége az ateistának ha igaza van ? Semmi.
Mi a veszíteni valója ha téved ? Az örök élet."

Te istenként ilyen szőrös szívű lennél? :-) Kétlem, hogy csak azért bárki elbukna bármilyen jutalmat Istentől, mert nem hisz a létezésében.

Én inkább a személy felől közelítem meg a dolgot: könnyebb úgy élni racionális életet, ha az ember hisz Isten létezésében.

Beer Monster 2018.09.04. 14:41:08

@Ad Dio: Nem tapasztalat??? Te még nem tapasztaltad a szeretetet, a jóságot, a tisztességet?

Bambano 2018.09.04. 14:45:40

@Ad Dio: ha elfogadjuk egy pillanatra isten létét, ezzel együtt a teremtésmítoszt, ki kell jelentenünk, hogy tróger munkát végzett :)

Ad Dio 2018.09.04. 14:48:00

@Beer Monster:

Ezek a dolgok Isten létezése nélkül is magyarázható.

Ad Dio 2018.09.04. 14:53:01

@Bambano:

Hétfőnként én is hajlamos vagyok így látni néha :-).

Komolyra fordítva: a teológia egyetlen értelmes válasza a világ szemmel látható "trógerságaira" az, hogy úgy tekint a világra, mint a szabad akaratú személy lehetőségi feltételére. És ha így nézed az ügyet, akkor egy tökéletes világban lehetséges-e egyáltalán szabadság?

Beer Monster 2018.09.04. 14:54:50

@Ad Dio: Ez igazán valami borzalom, amit írsz. De még az is, hogy ezt azonosítanád a kereszténységgel, és ezzel igencsak hülyének állítod be a keresztényeket. Amit kifejtesz, az alapjában az ortodox zsidó vallás kreátorral és a félelem istenével, amit drogként használsz a valósággal való szembesülés helyett. Ha felismernéd, hogy a Genezis nem csillagászat, hanem egy nép szimbolikája, azzal MINDENT nyernél. A tudás révén eljuthatnál a szeretet istenének felismeréséhez, megteremtenéd a lehetőségét, hogy rájöjj, az élet értelme a jóság.

Ad Dio 2018.09.04. 14:58:11

@Beer Monster:

Majd igyekezni fogok megvilágosulni. Addig meg marad ez a kis judaizáló olyanmintha kereszténységem. Énkérekelnézést :-).

Beer Monster 2018.09.04. 15:05:52

@Ad Dio: "a tisztes aggkort nem a hosszú élet adja, és nem az évek száma méri, inkább az ember bölcsessége az igazi ősz haj, s a szeplőtelen élet az igazi aggkor. Mivel kedvessé lett Isten előtt, szeretetet talált"

Hókirályfi 2018.09.04. 15:27:13

Érdekes írás, bár nem teljesen életszerű. Maga a helyzet persze az, mert különösen most, hogy - bár szerencsére "nincs országos tanárhiány" - az állásportálok tele vannak meghirdetett pedagógusállásokkal, előfordul, hogy nem tudnak leakasztani egy erkölcstan tanárt minden intézményben. És lehet ezt bagatellizálni Birkáéknál, hogy a "tanárnak is lehet hite", de az a helyzet, hogy ha van hite, azt vegye elő hittan órán, meg esetleg osztáylfőnöki órán, de az utóbbin már csak akkor, ha valaki kérdezi. Minden egyéb ájtatoskodás az már a gyerekek manipulációja. Olyan gyerekeké, akiket a szüleik azért írattak erkölcstanra, mert éppen ettől a vallásos indoktrinációtól akarták megkímélni.

Scott Tenorman Must Die 2018.09.04. 15:27:39

@agarik: hát, ritkán olvasok még a dedikált libsik között is olyan hülyékkel, akik történelmi tényeket tagadnak.

Scott Tenorman Must Die 2018.09.04. 15:30:53

@darkmirjam_light: tényleg sajnálom. nem lehetett könnyű túlélni és túllépni

2018.09.04. 15:52:06

a hit az amit gondolunk, nem amit tudunk...

nu pagagyí 2018.09.04. 15:54:28

@Rettegek mert ballib vagyok: Ebből nekem csak az jön le, hogy tökmindegy hiszel-e, vagy nem. Aki nem hisz, nem is foglalkozik az örök élet lehetőségével, vagy csak tudományos alapon, így nem igazán éri veszteség. Tehát az alapfeltételezés, hogy csak nyereség és veszteség lehet nem igaz, van még a mindegy.

Az viszont igaz, hogy veszíteni csak a hívő tud, ha mégsem lenne örök élet. Bár az eredményt még nem ismerjük, mert a "látszólag" elhalálozott hívők valami miatt nem közölték tapasztalataikat a kérdésről. Na, talán majd a következő, amire én, mint nem hívő is látok esélyt, mert a világot pillanatnyilag jól leíró kvantummechanika szerint sem következik az eddigi eredményekből a következő kísérlet eredménye.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.04. 15:59:24

Egy hívővel teljesen felesleges vitatkozni. Ez igaz a keresztényre meg a fideszesre is.

nu pagagyí 2018.09.04. 16:02:09

@vitéz Beverneky: "a hit az amit gondolunk, nem amit tudunk..."
Szép gondolat, gondoljuk tovább! Tehát, minél tudatlanabb valaki annál inkább hisz. Persze lehet, hogy gondolatai sincsenek, de ez már egy szélsőséges eset lehet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.04. 16:02:34

@Rettegek mert ballib vagyok:
Mi a jutalma a hívőnek ha az egyház tanítása szerint él?
Ha igaza van, egy unalmas élet és öröklét.
Ha nincs.
Egy unalmas élet.

Az ateistának.
Ha igaza van egy bulis élet és semmi.
Ha nincs, egy bulis élet és semmi.

Ad Dio 2018.09.04. 16:15:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

:-)

Mondjuk egy viccnek ül. A valóság azért nem ilyen fekete-fehér...

Ad Dio 2018.09.04. 16:18:58

@nu pagagyí:

Az intellektuális becsületesség alapkövetelménye, hogy hinni csak olyan dologban szabad, amiről nem szerezhető ismeret... ehhez kapcsolt gyakorlatias hozzáfűzés az, hogy csak olyan esetben érdemes hitet tenni, ami nemcsak hogy nem érhető el pozitív módon, de a tetejében még releváns is valamiért (ilyen pl. a valóság vagy épp a másik ember létezése, a világ megismerhetősége és egy Felelős Teremtő lehetősége (együtt a világ egyetemes értelmességével).

nu pagagyí 2018.09.04. 16:30:09

@Ad Dio: Nincs semmi baomj a hiteddel, de remélem te nem óhajtod állami segítséggel kötelezően terjeszteni. Mert nekem speciel csak ez utóbbival van bajom. Vallási meggyőződése, hite, vagy nem hite mindenkinek a magánügye. Szerencsétlen dolog, hogy egy olyan országban élünk, ahol ez nem természetes, ahol bevitték a hittant az állami iskolákba és a "keresztény kultúra védelmét" alaptörvényi kötelességgé tették az állami tisztviselőknek (majd nyilván törvény is születik, hogyan csapjanak oda, ahová köll). Ilyen körülmények közt fordulhatott elő az a szerencsétlen véletlen, hogy hittantanárt küldenek azokhoz helyettesíteni, akik pont nem hittant választottak és a "tanár" úr még fel is szólítja imádkozásra ezeket a gyerekeket.A blogban nekem ez a fő mondanivaló, nem a repülő. Remélem te is rosszallóan tekintesz az ilyen incidensekre?

commando 2018.09.04. 16:31:55

@Ad Dio: Bocsánat, bár nem ide tartozik, de pro primo azt jelenti: először. Pro primo másodszor - ez értelmetlen zagyvaság. Tessék már normálisan használni, ha már használjuk: pro primo, pro secundo, pro tercimo... csak ennyi!

Ad Dio 2018.09.04. 16:34:54

@commando:

"Bocsánat, bár nem ide tartozik, de pro primo azt jelenti: először. Pro primo másodszor - ez értelmetlen zagyvaság."

Elnézést ha félreérhető voltam. Azt hittem egy közismert vicc :-). Nem véletlen a szmájli a másodiknál ;-).

Ad Dio 2018.09.04. 16:54:43

@nu pagagyí:

"Szerencsétlen dolog, hogy egy olyan országban élünk, ahol ez nem természetes, ahol bevitték a hittant az állami iskolákba és a "keresztény kultúra védelmét" alaptörvényi kötelességgé tették az állami tisztviselőknek (majd nyilván törvény is születik, hogyan csapjanak oda, ahová köll)."

Ez valóban nagyon szerencsétlen dolog. Ennél már csak az a szerencsétlenebb, hogy ugyanebben az országban elvették az egyház gyak. minden vagyonát... innentől nem tud nem az állam által tartott szimbiózisban élni. Nem tudom merre lesz ebből a kiút...

commando 2018.09.04. 16:55:55

@Ad Dio: Akkor viszont nekem kell elnézést kérnem, nem vettem észre az utalást a végén. Így persze maximálisan "ül" a dolog. Mindazonáltal a leírtakkal nincs semmi bajom, csak egyetérteni tudok, sőt én még talán ennél sarkítottabban fogalmaznék, de hát nem kenyerem a parttalan viták kezdeményezése. És még egyszer sajnálom, nem volt szándékom a kioktatás.

Thomas Dantes 2018.09.04. 18:02:05

@wrstjnethn: Nem. A gond az, hogy fogalmad sincs az egészről, és a katolikus egyházról sem.
A katolikus egyház elfogadja az evolúciót, ősrobbanást, stb.

A protestáns egyházak voltak azok, amelyek mereven ellenálltak a tudománynak és nem voltak hajlandóak semmit elfogadni. A majomperben is amerikai protestánsok voltak
például.

Beer Monster 2018.09.04. 18:04:00

@Ad Dio: Egy egyháznak nem nagyon van vagyona, legfeljebb csak megőrzésre.

Thomas Dantes 2018.09.04. 18:06:06

@agarik: A Biblia tiltja kifejezetten a karácsonyfa állítást?

Idéznéd ezt a Bibliából?

Egyébként meg, de. A mai civilizációnk, kultúránk a valláson is alapszik. A görög-római kultórkör, a zsidó-keresztény kultúrkör, vallásosság, az európai civilizáció alapjai.

Meg persze még más dolgok is, mint a felvilágosodás, ami épp hogy szembe ment az egyházakkal, de nem ez a lényeg.
A mi civilizációnk, kultúránk több egymásra épülő rétegen is alapul. Ebből az egyik a vallás.

morph on deer 2018.09.04. 18:18:33

@Ad Dio:
“A baj ezzel az egész isten-dologgal az, hogy a nyugati kultúrában nagyon-nagyon nehéz olyan életet élni, amiben ez a problematika nem vetődik fel. Nehéz "kívülállónak lenni". ”

Nem tudom, hogy ez az információd honnan származik, de az én személyes, cirka harminc éves “nyugati” élettapasztalatom mást mond.
Én vallási alapú karitatív szervezetekben elkötelezett személyekkel s és lelkipásztorokkal is kapcsolatba kerültem, és soha még csak felvont szemöldökkel sem találkoztam, pedig - a dolog természetéből és magyar mentalitásomból következően - a kezdet kezdetén tisztáztam, hogy én nem vagyok hívő.
A világ legtermészetesebb módján közölték, hogy a tetteim minősítenek úgy is, nem az, hogy milyen viszonyom van a hittel vagy a vallással!

Elég jó?
Amúgy egy koszovói muszlim takarítónő is a parókia alkalmazásában állt, és semmilyen gondjuk nem volt egymással.

Véleményem szerint ezt az egész kérdést nálunk sikerült megint túlhajtani, mint úgy általában mindent.
(Ez a kétdimenziós magyar ló esete, amelyiknek csak “túlsó” oldala van..)

Európa civilizált részén a hited és a vallásod magánügy, - ahogy az rendjén is van szerintem, - egészen addig, amíg nem kezdesz el óbégatni valamilyen megszállottság alkalmával, mint a cuki kis Orbán Gazsika például, mert akkor lehet, hogy megkeres a Krone cirkusz képviselője, és szerződést ajánl...

Szóval nyugaton a kutyát sem érdekli, hogy te hiszel-e, és miben.
(Vagy nem mentem eléggé nyugatra?)

morph on deer 2018.09.04. 18:37:17

@Ad Dio:
“A teista és az ateista hívő. Egyik Isten létezésében, míg a másik a nem létezésében hisz.”

Ezzel - mint mindig - már megint gondom van. Ugyanis NEM arról van szó, hogy HISZEM, hogy nem létezik, hanem arról, hogy NEM HISZEM, hogy létezik!

Ez nem ugyanaz!
Az előbbit a hívők próbálják rátukmálni a magamfajta nem hívőkre, mintegy bizonyítandó, hogy lám, mégiscsak hisznek valamiben, - holott ez egyáltalán nem igaz, ideje lenne tudomásul venni.

Tehát még egyszer: én NEM HISZEM (el), hogy van bármiféle isten, vagy egyéb természetfölötti lény, akinek/aminek bármiféle befolyása lenne az életemre, és kiválóan megvagyok anélkül, hogy bármi másban hinnék “helyette”, - nem vagyok rászorulva ugyanis.

2018.09.04. 19:05:00

istent az emberek alkották és nem forditva.
bizonyiték, hogy ahány féle populáció, annyi féle isten van.
azt meg nem vágom, hogy a szintén emberek (hìvők)által létrehozott egyházakat miért a pogányoknak kell eltartaniuk?!
tartsák el őket a híveik, vagy az istenük.
(ez persze vonatkozhatna a foci szurkolókra is.)

Almandin 2018.09.04. 19:11:57

@teéjesenmindegy: Pedig igaza volt. Szerintem komoly hiba lenézni a kamaszokat és azt feltételezni, hogy csak hülyeségeket beszélhetnek. Nyilván kevesebb az élettapasztalata, mint egy 30-40 évesnek, de attól még lehet okos. A mai iskolákban olyan erőszakosan nyomatják a vallást, hogy elképesztő. Egy hittantanár pedig, ha bemegy egy erkölcstan órára helyettesíteni, normális esetben felfogja, hogy ott vannak hitetlenek és más vallásúak is, akiket nem illik térítgetni a tanári státusszal visszaélve. Sőt, ez egy alapvető demokratikus elvbe, a vallásszabadságba is ütközik.
A posztolónak igaza volt, semmivel se bizonyítható Isten léte, de a kereszténység sok dogmája se (Jézus fogantatása, feltámadása, csodatételei). Mint aposztata egykori katolikus, egyetértek vele.

Ad Dio 2018.09.04. 19:14:52

@morph on deer:

bOCS, DE SZERINTEM EZT OLVASD EL MÉG EGYSZER, MERT NEM KONTEXTUÁLISAN ÉRTELMEZTED. KEPSZLOK MONNYON LE!4443

Ad Dio 2018.09.04. 19:35:34

@morph on deer:

Nézd ez megint gy hitvallás volt a részedről és nagyon nem szívesen rondítok bele... nem is tudom, hogy belekezdjek-e... esetleg csak a tudomány kedvéért...

Ismeretelméletileg 2 alapállás van.
- hit
- nem hit

Jelen kérdésre 3 alap válasz létezik (a többi visszaegyszerűsíthető erre a 3-ra).
- hiszek Isten létezésében (teizmus)
- hiszek Isten nem létezésében (ateizmus)
- nem hiszek sem isten létezésében, sem annak nem létezésében (agnoszticizmus)

Az első kettő nem tudás alapú válasz a kérdésre, míg a második a tudás hiánya miatt nem hajlandó állást foglalni. A harmadik csábító dolog, el is nevezték "gyenge ateizmusnak", de ez fából vaskarika. Ennyi erővel "gyenge teizmus" is lehetne a neve. Az agnoszticizmussal az a nagy baj, hogy onnan nem lehet továbmenni. Ha egyszer kimondtad, hogy "isten vagy van, vagy nincs, a kérdés számomra megválaszolhatatlan, így nem is vagyok hajlandó megválaszolni, onnantól egyetlen olyan témával sem tudsz haladni, ami akár csak érinti is a kérdést.

Elképzelhető persze olyan eset is, hogy valaki azért nem foglalkozik a kérdéssel, mert nem találja relevánsnak. Erre mondtam, hogy az individualitásra épülő nyugati világban ez nagyon-nagyon ritka ügy. Egy kollektív társadalomban az egyedi dolgok létezése másodlagos jelentőségű, ott elképzelhetőbb olyan, hogy a család (ősök), a nemzet, a birodalom, a szellemi közösség léte/java szavatolja az értelmességet, így nem szükséges egyedi szinten foglalkozni a kérdéssel. Ez a végső alap elvét lehozza a földre. Így működött a kínai birodalom évezredeken át, de mi Nyugaton nem így élünk. Kénytelenek vagyunk foglalkozni a kérdéssel... és legtöbben kénytelenek vagyunk rá hitbeli választ adni. Ez kényszerűség, nem pedig öröm. Hidd el, egy hívő teistának is gyötrelem minden nap azzal kelni és feküdni, hogy világa egy hipotézisen áll vagy bukik... még akkor is, ha tudja, hogy "nincs királyi út", mindenki ugyan abban a cipőben van. Same shit...

A mostani beszélgetés olyan normális stílben zajlik, hogy énkérekelnézést azért, hogy utalok rá, de az ateista hitűek nagy rákfenéje, hogy elhitették velük, hogy ők valamiképpen jobbak/okosabbak/különbek a teistáknál, mert az ő hitük nem hit, hanem tudás. Ez afféle félhivatalos ateista dogmává vált, ami rendre tűzokádást vált ki ha megpiszkáltatik (megint csak énkérekelnézést), pedig fent vázolt baromira egyszerű és logikus ismeretelméleti alapegyenlet meglehetősen világos: az ateizmus hit.

Almandin 2018.09.04. 19:38:39

@nu pagagyí: Így van, ez mutatja, hogy az Orbán-rendszer puha diktatúra. Az állam és egyház szétválasztása alap dolog egy demokráciában.
Arra nem gondolt ez a bunkó hittantanár, hogy esetleg zsidók is lehetnek a diákok között? Aki talán még az ateistánál vagy szimpla nemhívőnél is kínosabban érzi magát, ha keresztény imádkozást kényszerítenek rá?
Ez Magyarország 2018-ban, szégyen.
Én akkor ábrándultam ki a Fideszből, amikor még az első regnálásuk idején, 2000 körül bevezették, hogy az egyházi esküvő legyen érvényes az anyakönyvvezetőnél is, ne kelljen kétszer menni "szegény" párnak. Én már akkor éreztem, hogy ez sérti az állam és az egyház szétválasztásának elvét, pedig akkor még vallásosnak tartottam magam. Azóta pedig tukmálják az emberekre a keresztény egyházakat. Az iskolán keresztül ez különösen aljas húzás, mert a suliban a gyerekek, kamaszok kiszolgáltatottak, ha kiállnak a jogaikért, rosszindulatú tanerők célpontjaivá válhatnak, akik akár a későbbi pályafutásukat is tönkretehetik.

Ad Dio 2018.09.04. 19:39:09

@Almandin:

"A mai iskolákban olyan erőszakosan nyomatják a vallást, hogy elképesztő. Egy hittantanár pedig, ha bemegy egy erkölcstan órára helyettesíteni, normális esetben felfogja, hogy ott vannak hitetlenek és más vallásúak is, akiket nem illik térítgetni a tanári státusszal visszaélve."

Ez így van. És az esetek többségében ez szerencsére így is történik. A posztoló egy rossz példával állt elő, ami paraszt dolog volt a pap részéről.

Ez a név már foglalt! 2018.09.04. 19:53:12

@Ad Dio: "És ezzel semmi baj nincs... ha Neked ez jó."

Ez a lényeg!!! Ebben maximálisan egyetértünk! Ha neked az jó, hogy hívő vagy, nincs azzal semmi bajom!

Az eredeti poszt is erről szólt, hogy ez a hozzáállás hiányzott a helyettesítő papból. Mindenki azt hisz\nem hisz, amit akar, amíg annak másnak okoz (testi, lelki, fizikai, anyagi stb) kárt.

Pl én tökre örülök amikor valakit a homeopátiás szerek gyógyítottak meg, ezekben ugye nulla hatóanyag van, a placebó és a hit hatás miatt azonban mégis lehet és van is pozitív hatása, annak aki hisz benne, tehát külső anyag nélkül lehet aktiválni a szervezet ÖNgyógyító hatását, egy bizonyos fokig. Ez egészen addig szép és jó, amíg pl az anyuka a beteg gyerekét nem kezdi el kezelni ilyen szerekkel, valódi orvosi segítség és gyógyszerek helyett, majd a gyerek még súlyosabban megbetegszik vagy akár meg is hal. De az oltásellenességet is hasonlóan romboló hitkérdésnek gondolom.

Szóval én tökre örülök, tényleg, hogy neked a hit és vallás adott értelmet az életednek és nem nyúltál mondjuk drogokhoz, alkoholhoz és nem vagy depressziós, mert nem látod értelmét az életnek, de amint másra is rá akarod tukmálni (nem konkrétan te, hanem a hívők, papok nagy része és újabban a magyar állam) ezt a "megoldást", akkor már azt mondom, nu pogodi.

Almandin 2018.09.04. 20:17:07

@Ez a név már foglalt!: Létezik amúgy kényszeres vallásfüggőség is. A mérsékelt vallásosság még nem kóros, de aki éjjel-nappal imádkozik és függő, az beteg. Kimutatták, hogy viselkedési addikcióknál ugyanaz az agyterület ingerlődik, mint a drogok fogyasztásakor.

Bambano 2018.09.04. 21:07:50

@Ad Dio: a teológia semmiféle szabad akaratot nem ad lehetőségként. csak azon az egy módon jó, ahogy a főnök kitalálta.

viszont azok a dolgok, amik a teremtés esetén hibák lennének, evolúcióban meg értelmes tények.

Ad Dio 2018.09.04. 21:24:18

@Ez a név már foglalt!:

A tukmálás nem azonos a felkínálással. A kereszténység olyan vallás, aminek a megszületése óta - ellentétben a zsidó vallással, amiből kinőtt - önképe szerint egyetemes üzenete van. Ez az üzenet az evangélium (eredeti jelentése a szónak örömhír), miszerint a világnak egy szerető, felelős teremtője van, aki minden áldozatra kész azért, hogy az embereket önmagukhoz vezesse (aka megváltás). Nem meglepő, ha azt az üzenetet nem akarják elhallgatni.

Persze felkínálni és tukmálni tényleg nem azonos fogalmak. A vallás teljes 4 fal közé száműzése épp olyan túlkapás, mint az, ahogy ma a fidesz beletolja az emberek arcába. Jelzem, negatív hatásfokkal :-/. Szerintem többen mennek el az egyháztól az erőszakos politikai nyomulás miatt, mint ahányan közelednek.

Remélem ennek is vége lesz hamarosan.

Sajnos mo-on az egyházak sajátos helyzetben vannak. Anyagilag ki vannak szolgáltatva az államnak, és a baloldal sajnos a marxi kulturvonaton ülve minden egyes regnálásakor be is mutatta, hogy hova gondolja őket. Nem meglepő, hogy a másik csapat segítőkészségét meg elfogadják. Ezzel együtt ez NEM jó így. Az egyházak finanszírozásáról és a vallások közéletben betöltött szerepéről régen konszenzusnak kellene lennie, amit nem mellesleg az alkotmányban is rögzíteni kellett volna, oszt joccakát. Persze ez a jobboldalnak nem érdeke, a baloldal meg - bocsánat hogy ilyet kell mondanom - de hülye ahhoz, hogy felismerje, hogy a tulajdon érdeke az volna, hogy ahelyett, hogy az egyházzal való ideológiai izmozással kápráztatja el a saját b-közepét, akár kihúzhatná a dolog méregfogát egy reális kompromisszummal. Persze most ez épp nem időszerű azt hiszem...

Ad Dio 2018.09.04. 21:27:29

@Bambano:

Olvasd el még egyszer amit írtam kérlek. Épp egy olyan értelmezést adtam, amiben 1. értelme van annak is, amit Te a teremtés hibájának tartasz 2. nem hogy nincs szabad akarat, de épp ellenkezőleg: a szabad akaratú lény létrejötte a teremtés célja és értelme.

"csak azon az egy módon jó, ahogy a főnök kitalálta."

Ezekkel a véleményekkel soha nem tudtam mit kezdeni... röviden: francokat... hosszabban: nagy büdös francokat :-)...

Beer Monster 2018.09.04. 21:31:47

@Almandin: Ezek nem a kereszténység dogmái, hanem egyes felekezeteké.

2018.09.04. 21:37:30

@Ad Dio:
.. " Szerintem többen mennek el az egyháztól az erőszakos politikai nyomulás miatt, mint ahányan közelednek"...
szerintem meg pont jól jön ki mindkét fél a kdnp és fidesz szimbiózisából.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:38:44

fasznak van hittan oktatás! hülye tanár mindig lesz, ha van hittanoktatás.

Ad Dio 2018.09.04. 21:42:05

@vitéz Beverneky:

Engem csak az Isten Országa érdekel. A konkrét pártok konkrét helyzete nem igazán.

Zsuzsi25 2018.09.04. 21:48:02

Azt kell hogy mondjam, a ez az állkeresztény fos, még mindig jobb, mint a muszlim szemét. Szoval kifejezetten örülök, hogy bevezették az iskolákba. Noha én etikát fogok választani, mert semmi kedvem vasárnaponta templomban kinozni a gyereket

Beer Monster 2018.09.04. 21:48:50

@Ad Dio: "ha valaki újonnan nem születik, nem láthatja az Isten országát"
Jn 3,3

2018.09.04. 21:49:28

@Ad Dio: egyszerű és megtámadhatatlan érv.
ügyes kibúvó minden véleménnyel, ész érvvel szemben.
pont olyan mint amikor bármilyen rossz történik az az emberk miatt van, amikor valami jó, akkor az a teremtő műve.

Zsuzsi25 2018.09.04. 21:50:23

Más: Viszont számomra hihetetlen, hogy még mindig van olyan hülye, aki még hisz ebben a baromságban. Van egyáltalán még olyan, aki jár templomba? (40 alatt)?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:51:33

@Ez a név már foglalt!: " Ez egészen addig szép és jó, amíg pl az anyuka a beteg gyerekét nem kezdi el kezelni ilyen szerekkel,"

nem lehet megoldani, hogy a homeopátiában hívő anyuka ne kezelje a gyerekét ezekkel a szerekkel. ez a baj a hittel, mindig durva mellékhatásai vannak, ami miatt káros.

Beer Monster 2018.09.04. 21:52:09

@Zsuzsi25: A muszlim "szemetet" ha betartanák a hívek, akkor egy működőképes társadalmat szülne. Nem packázhatnának az emberekkel gázművek, hatóságok, építési vállalkozók, mert az emberek bosszút állnának.

Ad Dio 2018.09.04. 21:53:46

@vitéz Beverneky:

Ha így értetted, talán én fogalmaztam rosszul. Próbálom még egyszer emígyen:

Engem csak az Isten Országa érdekel. A konkrét pártok konkrét helyzete csak ennek függvényében...
Aki ismer, tudja, hogy van világképem. Olyan amilyen, de van. Foglalkozok aktuális kérdésekkel is, bár inkább tematikusan, mintsem konkrét helyzetekben. Nem vagyok egyik pártnak sem a törzsszavazója, bár általában el szoktam járni szavazni.

Ha ezt is lerázásnak érzed, akkor sajnos...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:55:33

@Ad Dio: "A harmadik csábító dolog, el is nevezték "gyenge ateizmusnak", de ez fából vaskarika."

faszt fából askarika.

nem hiszek isteben = isten nélkül vagyok = a-teista vagyok. ez a szó jelentése. szó szerint.

etimológiailag tökéletes. csak te műveletlen, ostoba fasz vagy, pont ezért is vagy hívő.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:57:03

@Almandin: egyáltalán, mit keres a hittantanár erkölcs órán? a hitnek semmi köze az erkölcshöz.

Beer Monster 2018.09.04. 21:58:06

Az erkölcsben nem lehet hinni?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 21:58:51

@morph on deer: Ad Dio ezt soha nem értette, illetve minden hivatkozás ellenére, fafejként hisz továbbra is. Nem csak istenben hisz, hanem arról is tévképzetei vannak, hogy mi az ateizmus.

Ad Dio 2018.09.04. 22:00:53

@math0:

Ne haragudj Matykó, de Te fanatikus vagy. Én meg fanatikusokkal való vitához nem értek.

... ugye az nem komoly, hogy az etimológia felől érvelsz? :-)... ugye nem...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:01:16

@Thomas Dantes: tehát azt mondod, hogy az európai kultúrkör mindenféle dolgokon alapszik, de azért közben makacs módon ragaszkodsz, hogy a valláson. önellentmondó, zagyva idióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:03:51

@Thomas Dantes: a katolikus egyház vezetése (Vatikán) az evolúciót csak nehézkesen, nem teljesen, és csak egyes hivatalos nyilatkozataiban fogadja el. a ktolikus egyházban egyébként sok evolúciótagadó van.

ha meg a múltat nézzük, nem a protestánsok égették meg Giordano Brunót.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:06:14

@Ad Dio: "Az intellektuális becsületesség alapkövetelménye, hogy hinni csak olyan dologban szabad, amiről nem szerezhető ismeret... "

az intellektuális becsületesség alapkövetelménye, hogy hinni nem szabad.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:12:56

@Ad Dio: "Számomra egy szerető, felelős Teremtő erő nélkül a világ minden pillanata elpazarolt idő (lehet túl sokat stratégiáztam ifjú koromban). Egy ilyen végletekig üres és céltalan világban"

csak szánni tudlak, hogy nem vagy képes a világban magadnak célokat keresni. függő birka vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:14:37

@Ad Dio: "Mi van ha tévedek? Először is: életemben nem fog kiderülni."

de. már az életben megvan a büntetése annak, hogy te egy ennyire önállótlan, másoktól függő, autoriter személyiség vagy: egy sokkal szarabb élet.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:17:01

@Ad Dio: "a nemhit: az agnosztikus álláspont. "

nem. a nemhit az ateista álláspont.

az agnosztikus álláspont a nemtudás.

te kurvára nem ismered a szavak jelentését, mert idióta vagy.

ateistaklub.blog.hu/2013/10/07/ertelemben_vagyok_ateista

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:19:30

@Beer Monster: "Van akinek ez újdonság, hogy a vallások az erkölcsről szólnak? "

ja, mint Lót története, amely arról szól, hogy idegeneknek fel kell ajánlani a lányaidat megerőszakolásra. ez neked erkölcs, te kretén?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:25:31

@Thomas Dantes: "A Biblia tiltja kifejezetten a karácsonyfa állítást?"

igen.

www.openbible.info/topics/christmas_trees

műveletlen köcsög vagy.

Proud Mary 2018.09.04. 22:27:06

@math0: téged is meg fogunk égetni mután félholtra baszattunk egy migránccsal (bár azt te élvezed, szóval nyugi, nem lesz akkora kín)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:31:15

@Proud Mary: na, ezek a keresztények! köcsögök, faszok, műveletlenek, idióták.

Neo07 2018.09.04. 22:32:14

Azt gondolom, hogy a vallás, vallások az őskor szellemi csökevénye. A vallás tökéletesen megfelelt akkor, amikor az emberek még a kerék feltalálásánál tartottak, de ma már, amikor mikroprocesszorokat használunk életünk minden percében, a Holdat megjárta az emberiség (lassan fél évszázada ennek!), a Naprendszer pereméig jutunk űreszközökkel, a betegségeket is lassan legyőzzük, és még sorolhatnám a vívmányokat – nos, egy ilyen időben a vallások ostobaságait elhinni, az kb olyan, mint ha azt mondánk, hogy a Föld lapos. Nos, tudjuk, hogy a Föld nem lapos, ugyanúgy azt is sejtjük, hogy a mennyország és pokol az csak a papok képzeletében létezik; tehát az ateizmus modern és értelmes válasz.

Bálintnak nagy ríszpekt, és ne hagyja magát, vitatkozzon bátran. Hiszen tudjuk, az eszmék ütköztetése viszik előre a világot, nem pedig a gondolkodást bénító dogmák bemagolása.

Fiatal ateistáknak egy olvasnivaló:
www.mek.oszk.hu/04100/04179/04179.pdf

Ha a végkövetkeztetésével nem is igazán lehet azonosulni, akkor is fényévekkel jobb, materiális magyarázatot ad a Bibliában leírt csodásnak jellemzett cselekedetekre. Érdemes elolvasni!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:33:19

@Ad Dio: a fanatikus te vagy. az "ateista" só jelentését nem ismered, és ha rámutatunk, akkor is fanatikusan ragaszkodsz az ostobaságodhoz, amire kurvára semmi igazolásod nincs, csak az ostoba, csökönyös fejedben élnek.

hu.wikipedia.org/wiki/Ateizmus#Az_ateizmus_%C3%A1gai

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.04. 22:34:17

@Beer Monster: az erkölcsben lehet hinni, de mi a fasznak akarod másokra erőltetni az ostoba hitedet?!

Beer Monster 2018.09.04. 22:35:29

Az erkölcs ostobaság?

Proud Mary 2018.09.04. 22:54:41

@math0: de én csak neked akarok jót. már megint frusztrált vagy, a blogszféra tudja, h ez annak a jele, h régen nem kaptál faszt a repedt seggedbe. ezen akarok segíteni.

2018.09.04. 23:42:13

@Proud Mary:
igazi keresztény gondolatok, érdemes iskolákban tanitani...

törvényen kívüli, szexuálisan aberrált, perverz pedofil papoknak(hitoktatóknak) nincs helyük az iskolákban.
előbb tisztítsák meg erkölcsileg saját magukat, ha már a társadalom törvényei nem vonatkoznak rájuk.
nem kell világi iskolákban semmilyen egyház.
erre vannak a vallási iskolák, aki egyet ért tanaikkal oda iratkozok be.

tamask 2018.09.05. 03:18:58

Én Bayer Zsolt megoldási javaslatát támogatom. A papokat és hitoktatókat a taknyukon és a vérükön kell kirángatni az iskolákból.

tamask 2018.09.05. 03:32:42

@Thomas Dantes: a protestáns egyházak elméletben merevebbek, mert mindent a Bibliából vezetnek le, ami nem változik már.
A katolikusok viszont mindent a pápától eredeztetnek, a pápa nyilatkoztatja ki az igazságot minden kérdésben, ezért akár két egymást követő pápa is teljesen ellentétes álláspontot képviselhet egy kérdésben, ide-oda váltogathatnák a nézeteiket. Hogy ez nem történik meg gyakrabban, az azért van, mert az belső vallásháborút indítana el a katolikus egyházon belül a különböző nézeteket képviselők közt. Már az elődeitől minimálisan eltérő nézetek valló I. Ferencet is eretneknek tekinti sok katolikus.
Elméletben a katolikus egyház sok kérdésben sokkal rugalmasabb lehetne, mint a protestáns egyházak. A valóságban a belső háttérhatalmi harcok és a végsőkig vitt alá-fölé rendeltségi viszonyok miatt a katolikusok sokkal merevebbek.
Protestáns egyházak egymásnak nem tartoznak engedelmességgel, ezért mondjuk egy protestáns egyház simán engedélyezheti a nők pappá válását, elváltak újraházasodását vagy a homoszexuálisok házasságát.

A lényeg, hogy egyházakat nem lenne szabad a gyerekek közelébe engedni.

Ad Dio 2018.09.05. 07:52:14

Epilógusként... Math0 tegnap este gyönyörűen bemutatta, hogy miképpen működik az ateizmus, mint fanatikus hit, vallás. Agresszivan dehonesztáló stílusa, dogmatikus, érveket mellőző, kinyilatkoztatgató módszere illetve hogy az övével ellentétesnek (konkurensnek) tekintett vallás képviselőit legszívesebben válogatott módon diszkriminálná, büntetné csak is kizárólag a hitük miatt (most ugyan ez direktben nem került elő, de akadt olyan beszélgetés, ahol konkrétan kivégző eszközöket emlegetett )... a fanatizmust sem a teista sem a ateista változatában nem tartom elfogadhatónak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.05. 08:20:44

@Ad Dio: na, ennyit tud a hívő:

"most ugyan ez direktben nem került elő"

érvei nincsenek, de rágalmazni, hazudni, azt igen.

azt viszont láttuk itt, előkerült, és a hívő be is mutatta, milyenek a hívők:

" Proud Mary
2018.09.04. 22:27:06
@math0: téged is meg fogunk égetni mután félholtra baszattunk egy migránccsal (bár azt te élvezed, szóval nyugi, nem lesz akkora kín) "

Agresszivan dehonesztáló stílusa, dogmatikus, érveket mellőző, kinyilatkoztatgató módszere illetve hogy az övével ellentétesnek (konkurensnek) tekintett ateizmus képviselőit legszívesebben válogatott módon diszkriminálná, büntetné csak is kizárólag a hitük hiánya miatt, és ez most, direktben előkerült, konkrétan kivégző eszközöket emlegetett.

Ennyikeh. De te erre még csak fel se kaptad az orrod, te rohadt, kis hívő patkány!

És akkor azt is megismételné, hogy még azt se tudod, mit jelent az "ateizmus" szó, ezzel kapcsolatban is egy baromságot hiszel, ez a baromság konkrétan cáfolható, konkrétan cáfoltam többször is, mások is, de téged ez, igazi dogmatikus, fanatikus hívőként nem érdekel, Téged a valóság és a logika nem érdekel, te akármeddig hiszed az ostoba hitedet bármivel ellentétben.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.05. 08:24:58

@Ad Dio: a fanatikus hívő te vagy. te minden cáfolás, hivatkozás ellenére, fanatikusan azt hiszed, hogy az "ateizmus" szó mindig és csakis istentagadást jelenthet, és nem jelenthet csupán hit hiányát. te minden logika, etimológia, hivatkozás ellenére azt hiszed, ami a fanatikus fejedben van, és minden érv, és hivatkozás ellenében kitartasz a hited mellett. fanatikusan. TE VAGY A FANATIKUS HÍVŐ.

és nem, attól még nem lesz valaki fanatikus, hogy neked nem tetszik a stílusa.

Proud Mary 2018.09.05. 08:59:35

@math0: tökfej, nekem nem a véleményeddel van bajom, hanem azzal, ahogy előadod

Beer Monster 2018.09.05. 09:08:41

Nem mennétek ki az ajtó elé elintézni?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.05. 18:03:22

@Proud Mary: faszfejkém, te hogy adod elő a hülyeségedet?! Mint egy idióta paraszt. Alig van mondandód, csak egy kurtát rászarsz az asztalra.

Balint Szolga 2018.09.05. 18:18:55

@Neo07: WOW,pozitív komment, tudtam hogy egyszer eljön ez a nap is :D Köszönöm szépen a respectet, természetesen ha valamivel nem értek egyet továbbra is a vitatkozni fogok.
@Lilli_Csiribiri: WOW,egy újabb :D Köszönöm szépen és biztosíthatlak, 15 éves vagyok tényleg :)

Proud Mary 2018.09.05. 21:59:04

@math0: jaja, nem akarom, h éhen halj, kétpofára zabálod. na, töröld meg szépen a szád szélét és takarodj a helyedre!

Proud Mary 2018.09.05. 22:00:49

@Balint Szolga: megtaláltalak a face-n. sok sikert a gimihez, jó tanulást!!

Proud Mary 2018.09.05. 22:02:53

@Balint Szolga: mit kerestél a német szabaddemokrata pártban?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.05. 22:21:55

@Proud Mary: a te szád a szaros, nézz már magadba, te fasz! aztán még hisztizel is a szar miatt.

Almandin 2018.09.05. 22:28:44

@Neo07: A belinkelt irományba beleolvastam, olyan, mintha David Icke írta volna. Jót röhögtem. Ezt elhinni kb. ugyanaz, mint hinni bármilyen vallásban.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.09.24. 20:52:43

Isten = gyűjtőfogalom
1. emberek által teremtett fő mítoszlények
2. egy kényszerképzet

istenteszt.blog.hu/
süti beállítások módosítása