Blogadó

Egy 16 éves gondolatai a világról

A magyar Youtube közösségről röviden.

2018. augusztus 16. 19:47 - Balint Szolga

Tudom tudom, ez egy kicsit sem illik bele az eddigi képbe, de szeretek kimozdulni a komfortzónámból és lemerészkedni egy olyan helyre, mint a magyar YT közösség. A Youtube egy tökéletes platform lenne az önkifejezésre, véleményformálásra és vitára, ha nem lenne ennyi elvakult szektákat megszégyenítő általában 9-14 évesekből álló rajongói tábora a nagyobb youtubereknek.

magyar_youtube_csatorna.jpg

Vitakultúra, az valami tablet?

Vegyünk egy egyszerű példát. Van egy nagyobb videós, aki számodra nem megfelelő tartalmat gyárt, és te leírod a kommentben hogy nem értesz egyet hogy éppen megcsöcsörészi a húgát, vagy éppen vetkőzősfocis kihívást csinál. Szépen megfogalmaztad a véleményedet, hátradőlsz és megérkezik Pistike a terminátor, aki megmondja hogy anyukád melyik testrészébe kéne elbújnod, és hogy mennyire vagy ronda, dagadt, undorító. De ez nem vita, ez csak személyeskedő sértegetés, aminek semmi köze nincsen a valódi vitához. 

"Egészséges" Clickbait

Csak engem idegesítenek fel az olyan című videók, hogy:18+ NYERTEM EGY INGYEN CSAJT ESKÜ NEM KAMU" és a videó arról szól hogy a Minecraft című játékban talált egy női karaktert... A Clickbait kattintásvadászatot jelent, és tökéletesen leírja a magyar, és a külföldi Youtube-ot is. A nagyobb Youtuber arcok, akiket már nagyon kicsi túlzással lehetne akár Influencernek is nevezni, nagyon gyakran szokták ezt a formulát használni, tisztelet a kivételnek!

A szponzorált tartalmak

A szponzorált tartalmak a világ legkirályabb dolgai lennének, ha nem lenne nagyon kínos. Szerintem azok a jó szponzorált videók, amelyekben megemlítik ugyan hogy a videó szponzorált, de nem ekörül forog az egész videó. Tökéletes példa erre a FEF,az azóta már szétesőben lévő Fanta Elnöki Főnökség, ahol ha egy videóban nem hangzott el 1 millió 112 ezer 943-szor a Fanta szó, akkor egyszer sem! 

A szektásodott nézőtáborok

Ezt a címet a legszomorúbb leírni, de sajnos jelenleg ez a nagy helyzet. Egy nagyobb Youtubernek általában a nézői nagyon fiatalok, és ők nem bírják kezelni az imádatot, és ezért nagyon könnyen tudnak összetömörülni, összeszektásodni. Utaltam már rá a cikkben, hogy ha vitatkozni szeretnél velük, akkor nem kapsz vissza mást, csak hogy milyen ronda vagy, undorító dagadt 1000 kg-os mangalica vagy, és takarodj vissza anyádba mielőtt a 9 éves terminátor Pistike megkeres, és eltapossa a lelkedet. Rossz ezt látni, egyszerűen borzasztó.

Végszóként

Végszóként csak annyit, hogy ha jól akartok járni, ne nagyon vitatkozzatok egy nagyobb "Infulencer" kommentszekciójában, mert könnyen megkaphatjátok életetek legelszomorítóbb üzenetét, Pistikétől. Csak hogy egy pozitív példa is legyen a végére. Pár napja találtam rá egy "The Raven Croaks" nevezetű csatornára, amit Alexa András csinál. A srác nagyon tehetséges zenész, de csatornájának fő témája a kritika megfogalmazás nagyobb videósok felé. Remekül csinálja, kreatív, humoros. A cikk alján megtalálható egy zenéje, mindenképpen nézzetek rá a csatornájára!

 

3 komment
Címkék: Kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://blogado.blog.hu/api/trackback/id/tr5014183679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zokogjatok 2018.08.17. 16:54:48

"A magyar Youtube közösségről röviden."

ebből a "magyar" szót akár ki is hagyhatod, nem országspecifikus semmi sem amit leírtál

Annie Oakley 2018.08.17. 17:03:04

...és nem is YouTube-specifikus. Szinte mindenhol ez megy, nagyon kevés fórumot és FB-csoportot kivéve, de oda is rendszeresen beszabadulnak trollok.

Balint Szolga 2018.08.17. 17:17:11

@zokogjatok: Ebben van valami, de a "magyar" helyzet szerintem a legelszomorítóbb, mert míg mondjuk külföldön rengeteg olyan ember van, aki szeret vitatkozni, Magyarországon a nagyobb "Influencerek" nézőtáborának 90%-a a cikkemben felsorolt módon akarja megértetni az "igazát".
@Annie Oakley: Ebben viszont egyetértek, de nem az a gond hogy ezeknek a nagy része nem troll, hanem egy "rajongó" aki nem bír túllátni a saját kedvenc youtuberén, és az ő véleményén. Ezért tisztelem például nagyon Szirmay Gergőt, aki mindig hangsúlyozza hogy az ő szava nem szent írás, és nyugodtan szálljanak vele vitába. Most ezt mondjuk egy SZBYEST-nél hol hallja az ember? Egyszer vitatkoznának vele sokan letiltaná a kommenteket...
süti beállítások módosítása