Blogadó

Egy 16 éves gondolatai a világról

Pofátlanságfaktor az X-faktorban

2018. október 22. 19:49 - Balint Szolga

Azaz hogyan kell tönkretenni egy tehetségkutatót a nézettségért

Ismét kimozdulok a komfortzónámból, és picit elmerülök a kereskedelmi TV-k mocskában, mert amit példának okáért az idei X-faktor képvisel, azt már csak a mocsokkal tudom azonosítani. 2010 óta van szerencsém követni a műsort, és így tökéletesen láthattam hogy hogyan lett egy hozzáértő zsűriből, az ami most van. 

Az idei X-faktor sem maradt el botrány nélkül, ott volt Miriam. Rónai Judit Miriam egy 36 éves énekes/dalszerző, aki 10 évvel ezelőtt I dont care címmel albumot adott ki Amerikában amelyet az Amazonon a mai napig meg lehet vásárolni, bár csak 7 példányban elérhető már. A zenéje borzasztó, én végighallgattam az albumot, azon kívül hogy az összes szövege sablonos, zeneileg olyan kreatív mint egy részeg lajhár, még az énekhangja is inkább hasonlít egy lezuhant MiG 29-es repülőgépre, mint egy híres énekesnőére.

De nem is erre szeretném kihegyezni ezt a cikket, mert mindenki tudja hogy mi történt, tele volt vele a média. Miriam hozzávágta a zsűrihez a mikrofont, ők meg elküldték melegebb éghajlatra a "művésznőt". Nos, ezzel alapból semmi baj nem lenne, csak az a gond hogy nem csak vele viselkedett alpári módon a zsűri.

Az ilyen tehetségkutatókban mindig vannak, akik nem tehetségesek. Esetleg fogadás miatt mennek el, vagy magukról azt hiszik hogy tehetségesek, de ugye nem azok. Hogyan reagálja le ezt egy jó zsűri? Elmondja hogy ez nem neked való, inkább hagyd, foglalkozz mással. Ezt tette például Puzsér Róbert is, mint a Csillag Születik zsűritagja 2012-ben. De a 4 zsűri (Byalex,Radics Gigi,Gáspár Laci,Puskás Peti), akik egyébként rosszabb csapatot alkotnak mint a női szellemirtók, úgy gondolták hogy megalázzák az ilyen, tehetségtelen embereket. A szakmaiság csak nagyon ritkán csillan meg az ilyen véleményekben, leginkább a páciens gyalázása, szidása, kiröhögése jellemzi ezeket a véleményezéseket. 

Persze lehet mondani, hogy ezt csak a nézettségért csinálják, de ez csak akkor lenne oké ha ezt egy fehér fallal művelnék, de ezek érző, lelkiismeretekkel rendelkező emberek. Nem azt mondom, aki nagyképű senkiházi, vagy hozzávág a zsűrihez egy mikrofont, azt el lehet szidni a sárga földig is akár, de egy szerencsétlent aki elhitte magáról hogy tehetséges, minek kell még többet rugdalni, épp elég neki a felismerés, hogy tehetségtelen.

Véleményem szerint a jelenlegi X-faktor már nem a tehetségekről szól, hanem a zsűriről. Arról hogy a zsűri hogyan aláz meg, vagy éppen dicsérget embereket. A szakmaiság már teljesen kiveszett az egészből, és én ezt nagyon sajnálom. Az utolsó pislákoló reményem volt az idei X-faktor arra, hogy lesz még jó magyar tehetségkutató, de kihunyt ez a remény bennem. 

74 komment
Címkék: Kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://blogado.blog.hu/api/trackback/id/tr5914309365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikk rivers 2018.10.23. 23:18:11

Kedves Balint,
most látsz életedben először x-faktort, igaz? :)

Dreistein001 2018.10.23. 23:49:09

Teljes egészében egyetértek Bálinttal.
Amikor a 2016-os szériában megláttam ezeket a nyikhaj parasztokat a zsűri képviseletében (Radics Gigi helyett Tóth Gabival), már akkor tudtam, hogy halálra van ítélve az x-faktor. Azóta csak tovább romlott a színvonal.
Igazából azokat kellene jobban sajnálni, akik tovább jutnak, mert őket fogják heteken át hülyíteni a dementorok.
Kár értük és a műsorért.

Kelly és a szexi dög 2018.10.23. 23:53:45

Hitelten alakokból áll a zsűri

Lesi_the_Globetrotter 2018.10.24. 00:16:14

@Dreistein001: Nem véletlen például, hogy szegény Tóth Gabit is csak úgy emlegeti a saját managere a háta mögött, hogy a "szellemi fogyatékos". Ezek ma a "sztárok" itthon, pedig ahhoz nem csak egy alapvetően jó hang kellene, hanem agy is. Byalex is átformálódott a fura szekunderszégyen zenét gyártó hipszter alakból, pár tetkó, borbély és rögtön azt hiszi magáról, hogy ő Adam Levine hazai reinkarnációja, de inkább csak egy inkompetens ellenszenves figura. De persze ne legyenek illuzióink, amíg van igénytelen néző addig lesz nézettsége is, ami pedig kertévés körökben az egyetlen "valuta". Nyilván ha megtehetnék egész nap pornó meg akció menne, de nem, így marad pl az X-faktor. Na de ki az a hülye aki a 21. században nem talál alternatívát a kábeltévére. Ja igen, a mazochisták. :D :D :D

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2018.10.24. 00:37:12

Elfogytak azok az emberek, akikkel rendes műsort lehetne csinálni, ezért kell ennyire előtérbe tolni a zsűrit.

ByeAlex és Puskás Peti mint szakavatottak számomra nem értelmezhetőek. Gigi tud énekelni, de azon kívül semmit sem, ráadásul 20 éves. Mit tudhat ő bármiről is, amit még meg is taníthatna másoknak? Szegény Gáspár Laci meg még többé-kevésbé elfogadható lenne, de sajnos ő meg kissé egyszerű gondolkodású. Ha csak véleményt kellene mondania, elférne, de ő egyben mentor is. Ahhoz meg nem ártana egy kis szellemi fölény, amellyel viszont nem rendelkezik.

Az X Faktor a kezdetekben a legprofibb magyar műsor volt, de túlpörgették, és tönkrement. Nem a zsűri miatt, ők nem ok, hanem okozat.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2018.10.24. 00:42:23

@Lesi_the_Globetrotter:

Egyértelműen ByeAlex a leggázabb. Nulla teljesítménnyel a háta mögött hatalmas arccal fanyalogja végig az adásokat. Értem én, hogy ő nagy művész gondolja magát, csak valahogy mindig eladja magát aprópénzért. Aki az RTL-en produkálja magát a szombati főműsoridőben, az ne undorodjék a kommersztől. Hiteltelenné tesz.

rockjano 2018.10.24. 01:50:41

Sem nem rosszabb sem nem jobb mint az utóbbi években akármikor... ez alapvetően nem tehetségkutató hanem TV műsor... olyan amilyen... nem muszály nézni...

nyerafidesz 2018.10.24. 04:58:12

Erre gerjed a magyar. Kiszámították hajszál pontosan, hogy mi kell a népnek, és azt is adják. Prosztó zsűri, szar előadók, botrány.
Nehogy má' assziggye bárki is, hogy ezek a zsűri tagok nem látták és hallották már az adás előtt is a fellépőket!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.24. 06:05:45

Te komolyan veszed az ilyen műsorokat?

Részletesen meg van tervezve bennük minden, a kamuspontenaitás is.

különvélemény 2018.10.24. 07:03:58

Már csak vergődés van és marad is, ameddig a Nielsen beépített emberei nyomkodják a távirányítót.
Ehhez még hozzáadja az rtl az online nézettséget, ami egyrészt 10 perc alatt végigpörgetést jelent a valóságban, másrészt reklámozó szempontjából lényegtelen.

Így kijön, hogy még megéri, de mivel már senkit sem érdekel igazán, ezért marad az olcsó zsűri.
Valódi tehetségek meg nem jelentkeznek ilyen műsorokba, mert nevetséges a szerződés, alig van pár balek, aki hajlandó elmenni, azokat is úgy kell összefogdosni módosított szerződéssel.

Négyes_ 2018.10.24. 07:54:26

Színvonalas műsorhoz színvonalas és hiteles (de minimum igazi zenészekből álló) zsűri kell(ene)!!! A tény, hogy az előzőhöz képest, most sem vállalta igazi szakmabeli a "kihívást" és újra a régi négyes állt össze, jelzi: a valódi zenészek nem veszik komolyan ez a fajta "színjátszást" a zsűri székeiben.

szepipiktor 2018.10.24. 08:40:55

Helyes!
A következtetés azonban téves.
Az ilyen osotbaságok alapból nem a tehetségről szólnak, SOHA nem arróé szóltak, hanem kizárólag a kereskedelmi média számára tudatosan gyártott marketingszemetek!
A normális világban a művészek is képzik magukat, iskolákba járnak, fejlődnek, majd a "fogyasztó" dönt, a jegyek, lemezek, könyvek, képek stb. megvásárlásával.
Ezekben a szemetekben meg az a lényeg, hogy olyanokat hozzanek a felszínre, akik önmagukat tartják menőnek, vagy a környzetük teszik ez, szüval itt klasszikus lakótelepi fürdőszoba dalnokok és youtube-sztárok hemzsegnek.
Ehhez kell megfelelő zsűri, a felsoroltak azonban nemhogy nem tehetségek, azaz nincs alapjuk másokat megmérni, hanem emberileg is az alja, a féreg, a tehetségtelenség, a felszínesség, a bulvárszemét kategóriájába tartoznak. Valójában a marketingesek pénnszivattyúja miatt a klasszikus zsák a foltját dolog egy ilyen "tehetségkutató".
A marketingesek direkt küldik a suttyókat az idióta zsűri elé, így garantált a botrány! Lám most is ez terjed és nem maga az esemény lényege...
A valódi tehetségkutatóknál szakemberek felmérik a jelentkezőket, a versenyen valódi megmérettetés zajlik és az arra méltókat tanuláshoz segítik!!! Itt az eredmény a zsíros hakni és egy-két évnyi kötelező botrány, hiszen ki kell venni a befektetett pénzt ezekből a majmokból.
Az ilyen szemeteknél a lényeg, hogy az amatőröknek van szurkolóbázisa (szülők, rokonok, iskolatársak vagy munkatársak stb., egy utca, egy panelház, azaz garantált az sms-szavazás (pénz), a nézettség (pénz) vagy az aljabulvár, a bors, blikk meg a női magazinok cikkei (pénz) - azaz maga a tehetség nem lényeg, csak az eladhatóság, ebbe meg pontosan belefér egy alpári zsűri és a botrány!
Szóba került Puzsér. Amikor még voltak valóban értékelhetők a zsűriben (mert versenyzők akkor sem), na akkor Puzsér egy színfolt volt, ma sem az akkoriakról tudunk (versenyzők), hanem Puzsér szereplésének összevágott videója a menő a Youtube-n!!!
Az is tény, hogyha egy ilyenen mondjuk Sting indulna el álcában, soha nem jutna tovább.
Szóval itt amióta ezeket nálunk is gyártják, soha nem volt semmiféle szinvonal, a tudatos tévézők és főleg a valódi minőségi zene kedvelői alapból távolmaradnak az ilyenekről.

Artie 2018.10.24. 08:48:25

Ők zsűrizni nem tudnak, mégis zsűriznek, te írni nem tudsz, mégis írsz. 1:1.

Csak egy példa: 1, azaz egy zsűri van, nem négy. Négy zsűriTAG van. Nehéz nyelv ez a magyar, ne küzdj vele tovább.

frikazojd · http://kocs.ma 2018.10.24. 08:50:53

nem tudnának ilyet tenni ha a nyilvánvalóan fogyatékosok nem jelentkeznének.

2018.10.24. 08:58:43

Itt is szívesen leírom, ez nem tehetségkutató műsor, hanem reality. Innen kell közelíteni, és akkor rögtön minden a helyére kerül.

szepipiktor 2018.10.24. 09:01:58

@Equalizer.: Így van!
De az kereskedelmi televíziókban mikor volt utoljára értékes műsor?
SOHA!
Hiszen a ker.tv szakma eleve nem a minőségről, hanem a középszerű, bulváralapú "szórakoztatásról" szól, jellemzően a botrányalapú szemétről.
Aktuális igazolása ennek pont ez az x-faktoros szarság, ezzel igazolja a rtlk (is), hogy nekik a néző kizárólagegy statisztikai szám, a reklámbevétel miatt, de nem a műsorokkal akarja ezt növelni, hanem erőszakkal, marketinggel.
Ugye a közelmúlt egyetlen nézhető és sikeres műsora (az 1 bites háziasszonyok drogját, a barátokköztet ne említsük...) a Mi kis falunk volt, az egyetlen műsor, ami tömegeket ültetett a tévé elé, ami heteken át verte a komplett televíziósás egészét.
Mit is tett erre a rtlk?
Meglogalva a hullámot, levette a sorozatot és betette ezt a szemetet! Helyette! Mert így azt hiszik, hogy a nézők ottmaradnak, hiszen szerintük az emberek nem műsort néznek, hanem x-y időzónában leülnek és bármit szeretnek. Mivel a Mi kis falunk a fő idősávot uralta, erre ültették az x-szrt, hogy lerabolhassák a piacot.

Muhammad Balfas 2018.10.24. 09:35:28

Nyilván azért alázzák őket, mert ezt kapták utasításként a retek fejesektől. Be kellene már szántani ezt a szutyok csatornát..

nookedli 2018.10.24. 09:49:37

A műsort nézők nagy része is fogyatékos, nekik ez kell. Pont elég nekik, hogy rézbőrű vérük Gáspár László ott ül a zsűriben. Azt meg felfogni képtelenek ezek, hogy nem a vér, hanem a gén felelős a kiváló cigány küllemért, a jellemért is kis részben, de leginkább a jó példa és remek nevelés, amit kapnak szüleiktől.

paaj 2018.10.24. 10:32:38

Meglepődtél? És min is pontosan? Mit vártál ettől a "zsűritől"? És a műsortól? Az első ilyen jó volt, a második is, aztán törvényszerűen jött a lejtmenet. Mostanra már a béka seggét elérik a nyelvükkel ha akarják. A zsűrinek nevezett társaságról meg szó se essék. A csodás hangú Gigi épp most bukta be az Aréna koncertjét érdektelenség miatt, Puskás Peti az ki is? "Az én kedvesem" az ki is? Senkik. Gáspár Laci az egyetlen aki fel tud mutatni valamit, ő meg sztem pénzért csinálja, most még.

nnnnnnnn 2018.10.24. 10:33:52

én mindig csak az első pár részt nézem mikor van a válogató és jönnek a retardált beképzelt idióta prolik. pont az a jó benne hogy szénné alázzák őket ország világ előtt. jókat lehet kacagni XD

paaj 2018.10.24. 10:34:31

@Ches Desmond: És helyette nézzék a tv2-t mer' az jobb? Az RTl még így is, ezzel is, magasan veri a többit. Ez az igazán problémás...

E.munkás 2018.10.24. 10:47:45

Nem baj, legalább nézitek (a reklámokat), és az RTL-nek igazából ez számít, a többi mellékes.

2018.10.24. 11:05:15

@szepipiktor: A feleségem rendszeresen nézi a Voice of Germany-t, mivel osztrák lány. Ha jól emlékszem, ott is van egy előválogató, Dieter Bohlen és Heidi Klum volt a zsűriben, és azok is a 76-ik után elég gyászosan elküldték a fenébe a hangtalan énekeseket.
Viszont akik bejutottak a következő selejtezőbe, azok hihetetlenek voltak. Bárcsak itthon lenne egyetlen olyan hangú popénekes mint akiket azok kirúgnak.
A németeknél volt egy svájci vak lány, egy jamaikai fiú, egy amerikai, egy kínai, és egy magyar is a többire nem emlékszem. Látszik, hogy preferálják a németet, de ha valaki jobb, akkor az megy tovább. Whitney Houston dalokat énekelnek el jobban mint az eredeti.
Szóval inkább a kérdés az, hogy nálunk hol vannak az ilyen hangú emberek? Vagy lehet, hogy nincsenek?

pkovaks 2018.10.24. 11:07:54

Nem a musor a lenyeg mert az ugy szar ahogy van hanem a szunetekben leadott reklamok mert akkor csörög a kasszaban a bejövö penz....ezert is inditanak ujabb es ujabb csatornakat amiknel igy növekszik a leadhato reklamok lehetösege, maga a musor nem fontos mert minden szarral ki lehet tölteni....

Rhitana 2018.10.24. 11:19:28

@Geza vagyok: mondjuk nem igazan ertem, hogy Heidi Klum mit keres ez zenei tehetsegkutato zsurijeben...vagy a Lennie Kravitzal torteno kavaras mar konnyuzenei szaktekintellye tette? Dieter Bohlen meg...hagyjuk..

Rhitana 2018.10.24. 11:21:30

Valóban, régen sokkal színvonalasabb volt az xfaktor...gondolok itt elsősorban az ifjú Zámbóval meg Stone-al fémjelzett szériára...

bobijub 2018.10.24. 11:26:25

@szepipiktor:
nem ellentmondva, hanem kiegészítve:

- ezek a folyamok, a még legmagasabb színvonal esetén is nem a hazudott tehetség-képesség-gyakorlat-sztáralkat-népszerűség témakörről szólnak, hanem csak csupán és kizárólag a gyorstanulóbűvészi képességekről. a résztvevőktől a rendelkezésre álló egy hetek során ráadásul komoly szervezettséggel veszik el az időt a konkrét produkcióra való felkészülés elől. az igazi, minőségi, tartalmilag is és kereskedelmileg is sikeres produkciókat nem egy hét alatt szokja kiérlelni és begyakorolni, bepróbálni még a legprofibban gyakorlott világsztár sem. a bármilyen stílusban megbízhatóan bemagolom típusú mestermunkára képes iparosok nagyon ritka kivételtől eltekintve nem képesek arra, hogy valamiben kiemelkedőt is produkáljanak

- mindig gyűlölöettel szemléltem, amikor a példátlanul magas szakmaiságot (ebben az esetben tényleg) arra használták, hogy az aktuális adásban mindenki által (nincs kivételezés, hehehe) teljesítendő feladat belővésével (a legeslegeslegeslegjobb torokhoz is lehet találni olyan stílust, amit ő tud nehezebben teljesíteni, mint a többi) hogyan igyekeztek manipulálni, hogy ki mikor maradjon benn totál érdemtelenül és ki mikor essen ki korábban, mint egyébként megérdemelné.

- ezek a műsorok, a legelejüktől kezdve, teljesen függetlenül a szereplők (zsűri vagy mentorok és előadók) színvonalától a tupírozásról is szólnak. ha a kezdés és a befejezés időpontja között eltelt teljes időből levonjuk az ÖSSZES reklámidőt (a tisztánreklámot is, a más műsorokra vonatkozó műsorelőzeteseket is, meg még a termékmegjelenítéses időket is) és kiszámoljuk, hogy a fennmaradó időben mennyi a valós műsor (versenyző előad, mentor vagy zsűritag jópofizik, megérdemelten-megérdemeletlenül, sziporkázóan-agyatlanul, szakmaiatlanul-szakmailag aláz vagy magasztal) akkor az érdembeni műsoridő nem tesz ki többet mint 33%-ot, a többi tupír: ezerféle kombinációjú darabolt ismétlés, belső előzetesek és visszatekintések, a fizetős sms-ek hajhászásának korából fennmaradt időhúzások, gumidrámazenés versenyzősorakoztatások, stb.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.10.24. 11:35:18

Egyetlen egy baj van. Az X Faktor nem arról szól, hogy ki a jobb énekes, hanem arról, hogy a szaktudáson, hangon, stb. kívül van valami "X", ismeretlen faktor, ami sokszor kiemeli a sztárokat a tömegből, és nem azért, mert jobbak, hanem ezért, mert érdekesek. Ebben pl. a tahóparkolás vasalttökű nagymestere sem valami hihetetlen tehetséggel, tudással érvényesül, hanem azzal, hogy lehet róla írni valami olyan dolgot, ami kapcsán a helyében a normális ember szégyenkezne, de ő nem, helyette a bulvárfogyasztó szégyenkezhet.

Azt kínálja, hogy bekerülhetsz a bulvár legalja, a trash formátumok által alkotott mainstreamba, ha oda tartozol. És az elsőkörös kieső, akit melegebb éghajlatra küld el a zsűri, pont azért érdekes, mert három lehetősége van. Vagy jellegtelen lesz és eltűnik, vagy rövidtávon mém lesz, vagy poénból terjesztett vírusvideó (Bikicsunáj) és kezd valamit a hírnévvel, vagy hozzávágja a zsűrihez a mikrofont, maga is keresi a bulvárt, stb. és Facebookon is bemutatja, hogy kellően nagy tahó ő a trash médiának, ha továbbjuttatni nem is lehetett, célt ér.

És nyugodj meg: Az utóbbiban is az RTL háztáji bunkója lehet.

Ha megnézed a Voice viszont csak hang alapján megy, és nem a bulvár által felkapott "sztárt" csinál, hanem a nyeremény szerződés után lehet menni vokálozni, stb. pár előadóhoz, akinek érdeke így a jót választani és képezni.

A ... got talent széria trükkje az, hogy mivel nem csak énekest keresnek, sok mindent másra is nyitottak, ezért sokkal több a potenciálisan elérhető, önmagában is eladható produkció.

A zsűri szerepe a koncepciótól függően változik.

szepipiktor 2018.10.24. 11:41:52

@Geza vagyok: De! Vannak!
Csak nálunk teljesen kettévált a dolog, van ez a marketingszemét és vannak a sehol nem reklámozottak.
Jó példa a külföldi felvetés, én a neten nagyon ritkán nézek ilyen, általában valamihez kapcsolódva pillantok ilyenekbe.
Érdemes ezt megnézni (ok ez a voice, de a lényeg ugyanaz):
youtu.be/RDnCSxo9Lfc
Jól szemlélteti, mi is a tehetségkutató és a mi szarjaink miért nem azok!
Amit láttam eddig, azoknál valóban őstehetségeket szednek ki a tömegből, szemben a mi megoldásunkkal, hogy itt GYÁRTJÁK azokat, akik egy-két évig utána eladhatók.
Szóval ez nálunk egy sima pénzmosoda, benne van a bulvársajtó is, hiszen miért ezek vannak mindig a kirakatban?
Nálunk az is a probléma, hogy a szereplőknek adott (javasolt) számokkal a nézettséget irányítják, szándékosan adnak nem megfelelőt valakinek, hogy kavarhassanak egyet. Hiszen minden előadó egy egyedi stílus, nem tud mindenki mindent előadni, így még a pislákozló tehetségmorzsák sem kerülnek elő, csak az a jó, aki népszerű és a bulvárban jól mutat.
.
Sokszor írom az ilyen témákhoz, hogy anno sokszor jártam bkv-val munkába kényelmi okokból, ilyenkor hazafelé bementem a ma már nem létező Rámpa nevű késdobálóba, ittam egy sört és egy vegyes. Ott volt tévé, abban láttam azt a sorozatot, amiben a tóthvera szerepelt. Amíg ittam hallottam tényleg jó reprodukciókat, majd a bojlertestűnek a When You're Good to Mama számot kellett elénekelnie, a Chicago-ból, amit Queen Latifa énekel a filmben.
A tóthlány egyszerre gyenge, üres, silány lett, gyakorlatilag szembesülhettünk vele, hogy az a stílus - amit pedig ma is erőltet - nem neki való!

szepipiktor 2018.10.24. 11:50:22

@bobijub: Így van!
Még évekkel ezelőtt, a Kedvenc marslakóm című remek filmben Christopher Lloyd mondta, hogy "Azért nem fejlődtők ti földlakók, mert túl sok filmet tesztek a reklámok közé!"
Hát itt tartunk, ez a globalizált FOGYASSZ! világ eredménye, a marketing irányította silányság.
Alap ma a kultúrában éppúgy, mint ez mozgatja az aktivista közösségeket is, ugyanúgy marketingalapú a "szingli" vagy a "metroszemxuális" divat, a feminista-aktivizmus, a genderfilozófia és a többi.
Ez ma egykutya, az internet ma elég hatékony, optimális a gyors fertőzésre, a tömeg (agy)pusztításra.
A nem gondolkodó polgár ideális fogyasztó és ideális választópolgár is.
Ezek a "tehetségkutató", a kamu valóság show-k, a társadalmi csoportoknak fosott sorozatok, a hollywoodi PC maszlag mind-mind ennek a része és a motor a bulvár és a ker.média.

Bolenyke 2018.10.24. 11:59:48

Igazad van, egy rakás fos az egész müsor, a zsüri tagjai épp olyan tehetségesek mint az elöttük felvonuló karaoke müvészek gyülekezete. Fölösleges idöpazarlás.

Rhitana 2018.10.24. 12:06:06

@szepipiktor: nincs igazad, eloszor is az emlitett szamot sosem enekelte Toth Vera, azt Olah Ibolya enekelte. Masreszt a megasztar elso 3 szeriaja igenis szinvonalas volt, szakerto zsurivel es tehetseges enekesekkel. Amugy meg Toth Vera igenis remek enekesno, sokkalta inkabb, mint a huga. Azt meg vegkepp nem ertem, miert kell kisbetuvel irni a nevet, es "bojlertestu"-nek titualni..

2018.10.24. 12:12:03

@Rhitana: Azt hiszem sikerült megragadnod a lényeget. Miért fikázod őket? A feladatukat hibátlanul látják el, nem úgy mint a magyar zsűri.
By the way, Heidi Klum volt az amerikai Voice-ban is zsűri...

Rhitana 2018.10.24. 12:19:10

@Geza vagyok: ki fikazta oket? Heidi Klum semmilyen zenei kepzettseggel vagy multtal nem rendelkezik, eltekintve attol, hogy ket zenesszel is jart. (Seal es Kravitz). Nem ertem, milyen megfontolasbol kerult egy zenei musor zsurijebe, ennyi.

halaloszto 2018.10.24. 13:11:40

Nem fogadásból, és nem magukkal hitetik el. Az ilyen műsoroknak vannak felhajtó embereik, akik felkutatják az alkalmas szerencsétleneket, és elhitetik velük, hogy tehetségesek. A Miriam sem maga jelentkezett, kötve hiszem. Megkeresték, beetették, és aláírattak vele egy olyan szerződést, ami miatt most nem mondhatja el a saját verzióját.

Vajk

Muhammad Balfas 2018.10.24. 14:17:13

@paaj: Az RTL-től olyan a hazai kereskedelmim televíziózás, amilyen..Ezért kell beszántani és sóval behinteni a helyét.

Farkasbab 2018.10.24. 14:39:36

@Artie: Köszi, hogy leírtad helyettem.

kiskutyauto 2018.10.24. 14:55:51

Az ilyen szánalmas műsorok, meg egyáltalán a celeborientált kereskedelmi bulvártelevízók eleve a prolivircsaft tömegbutítás oszlopai... más kérdés, hogy mára eljutottunk oda, hogy nincs olyan média, ami tiszta lenne objektív és nívós... bár nem tudom volt-e valaha is... hajrá Magyarország hajrá magyarok..!

paaj 2018.10.24. 15:25:10

@Ches Desmond: És azzal mi oldódik meg? A többi jobb lesz?

scavengario 2018.10.24. 15:26:15

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy elmondhassam: én TV-t sosem nézek, akkor is csak a National Geographic-ot és közben a jobb szememmel klasszikus irodalmi műveket olvasok, miközben idegen nyelvet tanulok hangfelvételről.

Nylul 2018.10.24. 15:39:53

@maxval balcán bircaman: Már megint hülyeséget beszélsz, nincs megrendezve (legalábbis nem úgy, ahogy te gondolod) és nem 'kamu' a spontenaitás sem.

kolomparlole1114 2018.10.24. 16:15:16

Szólt ez valaha másról? Az összes ilyen a Maunika Saú klónja.

regicipo 2018.10.24. 17:29:07

Azzal szavazol, hogy nézed, vagy nem. Ha szar, ne nézd.

Roltii 2018.10.24. 17:29:55

@szepipiktor: értékes műsor kereskedelmin? Volt es van is csak nyilván nem sok. Rtl klubon ilyen pl a házon kívül, portré vagy a xxi. Század. Tv2n még ezeréve (akkor még néha odakapcsoltam) volt a képírók sorozat remek filmekkel késő éjjel.
Te vagy a felkészületlen, ha x faktorban keresel minőséget

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.24. 17:32:24

Ezek csak töltelékek a reklámok közt.
Magyarán a PÉNZ a lényeg.
Nem nagyon nézek reklámokat adó tv csatornákat.

Infamous 2018.10.24. 17:46:54

Fasznak ilyeneket nézni.

GiaMarie 2018.10.24. 18:29:32

Én most direkt megnéztem, hogy öregszem, és megszépítő nosztalgia van bennem, vagy az első szériák tényleg jobbak voltak. Nos, tényleg jobbak voltak. Kezdve a mentorokkal/zsűrivel. Pl a Megasztárban Presser azért VALAKI. Van némi szakmai múltja és tekintélye, mentor karakter. De ezek? Kik ezek? Pláne az ilyen Radics Gigi... kimosakodott felkapaszkodott 20 éves kis taknyos. Hova akar ez bárkit mentorálni, meg milyen alapon? Ide jutott a nagy liberalizmus. Presser, Keresztes és a többi valódi zsűri mentor helyett most két C két B, tök mindegy, hogy hívják őket, igazából senki nem jegyzi meg. Grat az országnak, hogy a népízlés mentén megtörtént ez az átalakulás. Bikicsunáj forevör

Jega 2018.10.24. 18:47:33

Aki szereti a színvonal alatti kabarét, annak ez biztosan tetszik. Tehetségkutatás? Nevetséges, a zsűri is az.

Hajdú Peter 2018.10.24. 19:10:49

"Azaz hogyan kell tönkretenni egy tehetségkutatót a nézettségért"

Ezt az ocsmanysagot nem lehet tonkretenni. Ha a pocegodorbe belehanyunk attol meg a benne levo fos, es szar, nem lesz erdemben rosszabb.
Primitiv csocselek szorakoztatas.

Albert Ejstejn 2018.10.24. 19:15:27

Undorito celebgyar, mindenkit lekene loni, aki resztvesz benne. A kozonseget is, FOLLEG a kozonseget.

Albert Ejstejn 2018.10.24. 19:42:20

Minimum igy kene kivegezni
youtu.be/xy9WDFKNJiw?t=5
azokat mocskos allatokat, akik ezeket gyartjak.

Albert Ejstejn 2018.10.24. 19:43:15

Minimum igy kene kivegezni
youtu.be/xy9WDFKNJiw?t=5
azokat a mocskos allatokat, akik ezeket gyartjak.

prakp 2018.10.24. 20:10:31

@GiaMarie: Csóri Gigike, hát igen. Tuti süket vagyok, de hangmérnök nélkül nehéz hová tenni. Liberalizmust meg a te agyfaszod ide venni.

@Hajdú Peter: @Albert Ejstejn: A gazdáitok tenyésztik, mire ripáltok, bammeg?

HABONYKOMMANDO 2018.10.24. 20:25:03

@regicipo: "Azzal szavazol, hogy nézed, vagy nem. Ha szar, ne nézd. "

A nem nézés az kurvára kevés, meg kell tiltani az ilyen müsorok sugárzását, készítését.
Egyik nap csatornát hangoltam, és pár másodpercre bejött az rtl, egyébbként nincs beállítva. És egy ÁLLAT kinézetű kopasz cigány rázta magát a tévében határtalan magabiztosággal, csak a basebolütő hiányzott a kezéből, pont úgy nézett ki, mint az a két cigány maffiozó, akik agyonverték a Badacsonyi borászt.
Na mondom megvannak, innen jönnek ezek, az rtl-en képzik ezeket a GYILKOS CIGÁNYOKAT, itt biztatják öket arra, hogy mekkora királyok, bármit megtehetnek, itt plántáják beléjük azt a magabiztos aggreszivítást, hogy csak úgy agyonverjenek valakit az utcán.
Ezért kell az ilyen csatornákat BETILTANI MEGSZÜNTETTNI, ÉS BÖRTÖNBE ZÁRNI A ÜZEMELTETÖT.

flashgordon. 2018.10.24. 21:29:25

Mondjuk az Xfaktort meg a szakmaiságot egy mondatban említeni minimum durva.

collateral damages 2018.10.24. 22:31:07

@scavengario: Én pont ezeket a dolgokat teszem, csak közben még hegedűn a saját szórakoztatásomra eljátszok néhány Chopin szonátát.

Hamar Endre 2018.10.24. 22:48:49

Hadd védjem meg a műsort! Nem a zsűrit, a műsort. És ezen keresztül a kereskedelmi tévéket. Lehet, sőt biztos, hogy túl sok az alacsony színvonalú műsor, rohadtul elegünk van az általuk kitenyésztett és agyonszerepeltetett celebekből, de ezt nézi a "néző" és ebből élnek ezek a tévék.
Az viszont vitathatatlan, hogy nagyon sok tehetséget nélkülük nem ismerhettünk volna meg. A teljesség igénye nélkül: Tóth Vera, Molnár Ferenc Caramel, Oláh Ibolya, Ruzsa Magdi, Radics Gigi, Király Viktor, Tabáni István, Gáspár Laci. Igyekeztem azokat felsorolni, akik tehetsége, teljesítménye vitathatatlan és nem csak falunapokra való. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy kezünkben a távirányító. Én kihagyom a válogatókat, majd a mentorházas felhozatalt nézem csak meg, és ha lesz köztük a fent említettekhez hasonló tehetség, akkor (de csak akkor) őérte végigszenvedem az összes adást.

aCCaTt0nE 2018.10.24. 22:58:46

Fanyalogtok itt ahelyett, hogy élveznétek, hogy végre igazi trash-sé vált a műsor. Végre már meg se kell játszani, hogy hozzáértő alakok ülnek a zsűriben. Ed Wood zsűrizi Tommy Wiseau-t kábé. Most lett csak igazán izgalmas ez a fos.

Szpájk 2018.10.24. 23:26:47

@Ches Desmond: Nem az RTL a hülye. Ők jól csinálják, profitot termelnek szemétből. Hülyének azt nevezhetnénk, aki ezt nézi, sőt még örül is neki, de nekik általában a könyv valami, amivel kitámasztják az ajtót, ami szól is igazán valamiról, azt nem fogják fel. És nagyjából azt gondolhatják, hogy a Föld lapos, de kering körülötte a Nap, legalább...
Ezzel sincs baj, nem egyforma senki, csak kezeljük helyén a dolgokat.

Muhammad Balfas 2018.10.25. 09:51:01

@Szpájk: Győzike is profitot termel. Ettől már jó lesz amit csinál? Az RTL a zászlóshajója annak a kulturális bűncselekmények, amely során Magyarországon az idióta német kereskedelmi televíziózás honosodott meg, és nem a sokkal kulturáltabb színvonalasabb francia vonal.
Baló György tudna arról mesélni, hogy annak idején milyen fonákságok szabálytalanságok mentén jutott egyébként sugárzási joghoz ez a szennyáradat.

Muhammad Balfas 2018.10.25. 09:56:34

@paaj: A többinek nem kell versenyeznie ezzel..Ha teszem azt mostantól TV2 elkezdene színvonalasabb műsorokat csinálni, drasztikusan leesne a nézettsége. A nézők olyanok mint a kisgyerek. Ha választhat a gyümölcs és csoki között, akkor az utóbbit fogja választani. Az államnak esetünkben jó szülőként el kell tennie azt a csokit a szekrény mélyére..

Roltii 2018.10.25. 11:26:41

@Ches Desmond: ne keverd össze Győzikét a Győzike showal. Amit Győzike csinál, az kritikán aluli, de amit Győzike show néven csinált az RTL, az egy színvonalas trash-reality. Igen, van ilyen, mert ezt a műfajt is lehetne szarul csinálni, pl: belógó mikrofonok, inkoherens story stb.

Egy kereskedelmi televízió azt adja a nézőnek, amivel eléri azt, hogy őt nézzék és ne a másik csatornát. Valljuk be, az RTL Klub 2x ilyen szar is lehetne, és még akkor is őket néznénk a legtöbben, úgyhogy nem rossz amit csinálnak.

"Az államnak esetünkben jó szülőként el kell tennie azt a csokit a szekrény mélyére."
jah, és 24/7 állami propaganda menjen...oh wait, már most is ezt próbálják! Állam szerepe annyi lehet, hogy kiköti, hogy a frekiért cserébe heti X óra közszolgálati műsort kell sugározni, ahogy ez most is történik. Ilyen a XXI. század, Balóval szabadon, Házon kívül, hírado, fókusz portré stb. Amúgy pont ezek elég színvonalas és szerethető műsorok.

Utálom, hogy páran a választás szabadságát akarjátok elvenni, és megmondani hogy ki mit nézzen. El kéne fogadni, hogy igenis volt olyan, hogy egy fáradt nap végén jó volt Győzike show-t bambulni, vagy most is jó röhögni egyet az xfaktoron. Igen, tudom, hogy megrendezetett kamureality és nem tehetségkutató, de észre kéne venni, hogy senki nem is állítja, hogy az lenne...

Muhammad Balfas 2018.10.25. 12:51:00

@Roltii: A Győzike show, mint színvonalas műsor.. Hihihihháháháhá. Na ezt a mentalitást kell irtani mint a gyomot, és ez igenis az állam feladata. És az RTL beszántása nem jelentene feltétlenül állami propagandát, ez csak a vérlibsi idióták kényszerképzete. Meg kell nézni, hogy mekkora színvonalbeli a különbség a francia és német típusú kereskedelmi televíziózás között. Nálunk sajnos az utóbbi terjedt el módszerváltás mocskában. Csak nálunk nem Arabella show volt, hanem Mónika show.

"Egy kereskedelmi televízió azt adja a nézőnek, amivel eléri azt, hogy őt nézzék és ne a másik csatornát"

Igen, ahogy a cukros bácsi is eléri, hogy a naiv kisgyerekek keressék a társaságát.

Az ország mentálhigiénés állapotának javítása érdekében az államnak igenis át kell alakítania a magyar kereskedelmi televíziózást, és le kell csapolnia a szennyes kanálisokat, kezdve a fő csatornával ,a retek klubbal. Ez a következő évek feladata..

Roltii 2018.10.25. 12:52:54

@Ches Desmond: a migránsok védjenek meg tőled és a hasoló gondolkodású emberektől;)

Muhammad Balfas 2018.10.25. 14:13:31

@Roltii: Fordítva: a hozzám hasonló gondolkodás emberek védenek meg téged-akaratodon kívül-a fanatikus iszlám Európába való behurcolásának kártékony következményeitől..

Roltii 2018.10.25. 14:49:33

@Ches Desmond: köszi, engem ne védj meg tőle, nem kértem. Insallah!

Szpájk 2018.10.25. 23:42:32

@Ches Desmond: Tételezzük fel, hogy a Győzike show-ról szól a poszt.
Ebben az esetben ezt kommentelném:
"Nem az RTL a hülye. Ők jól csinálják, profitot termelnek szemétből. Hülyének azt nevezhetnénk, aki ezt nézi, sőt még örül is neki, de nekik általában a könyv valami, amivel kitámasztják az ajtót, ami szól is igazán valamiról, azt nem fogják fel. És nagyjából azt gondolhatják, hogy a Föld lapos, de kering körülötte a Nap, legalább...
Ezzel sincs baj, nem egyforma senki, csak kezeljük helyén a dolgokat. "
Ha ebből azt veszed le, hogy jó, amit csinál, akkor legyen neked az.
Az ismerőseim igen nagy hányadának is hat mondattal kell megmagyaráznom egyet, mire ki merik mondani, hogy értik miről van szó, de nem jó színészek.
Ez esetben is le kellene, hogy essen, hogy X-faktor vs. Győzike show krumpli-burgonya.
A mondandóm lényege viszont elsikkadt, kivéve, aki értette.
Annak nem.

Balint Szolga 2018.10.26. 17:58:31

@nikk rivers: 2010 óta néztem a műsort, akkor még színvonalasnak tartottam,most már nem annyira :)
süti beállítások módosítása