Blogadó

Egy 16 éves gondolatai a világról

Miért vándorolnak ki a fiatalok külföldre?

2018. június 08. 18:30 - Balint Szolga

Egy 15 éves szemszögéből

Magyarországon a rendszerváltás óta folyamatosan probléma a fiatalok külföldre való vándorlása. Ez a probléma most kezd kicsúcsosodni, hiszen óriási munkaerőhiány van Magyarországon. Mivel éppen 15.életévemet taposom, pontosan tudom hogy miért dönti el egy kisgyerek, akár már egész fiatalon azt hogy elhagyja hazáját, és új hont keres magának.

Az első ok, természetesen az anyagiakban keresendő. Sokan negédes nosztalgiával gondolnak vissza a Kádár rendszerre, viszont az ott tapasztalható jólétnek volt ára. Az állami kassza szinte üressé tétele, az ország erőtartalékainak felhasználása, ezzel párhuzamosan a gazdasági eredményekről való folyamatos ferdítés juttatta olyan szintre a magyar államháztartást,hogy az ország jövője is kétséges volt. A rendszerváltás után az Antal-kormány szinte egy lemerült Magyarországot vett újra kézbe, óriási államadóssággal,és ezt sem jobb sem baloldali kormány sem tudta visszájára fordítani, így kezdődött el a fiatalok elvándorlása, a jobb élet, fizetés, biztosabb jövő reményében.

A második ok, a nyugat idolként való kezelése. Beszélhetnék itt akár Németországról, Az Egyesült Királyságról, vagy akár a tengerentúli országokról. Az a gond, hogy lassan már minden fiatal azt hiszi, hogy ha kimegy dolgozni semmi tudással a fejében, semmi műveltséggel, és ami a legfontosabb, semmi nyelvtudással, majd akkor ott beüt az aranyélet, de ez nem így van! 

A harmadik ok, a minőségibb oktatás. A fiatalok egy részét az sarkalja arra, hogy elhagyja kishazáját, hogy esetleg a tengerentúlon, vagy Nyugat-Európában tanulhasson. A magyar oktatási rendszerről már született egy cikkem, ahol kifejtettem a véleményemet a jelenlegi helyzetről.

A negyedik,és egyben utolsó, maga a magyar társadalom. A magyar társadalomnak van egy olyan fojtó légköre, amelyben a fiatalokat lenézik, mindent a saját, általában eltorzult elvrendszerükhöz kapcsolnak és a vitakultúra hiánya miatt a politikai közélet olyan mint egy Mónika Show szinten lévő emberek egymásra való fröcsögése. 

Összeségében annyit gondolok, hogy megértem azokat a fiatalokat, akik elhagyják az országot. De én mégis arra buzdítanék, hogy maradjatok itthon! Hisz ha mindenki elmegy külföldre, senki nem lesz aki véghez vigyen akár társadalmi szintű változásokat is. Nem szabad másra bízni a piszkos munkát, főleg nem egy ilyen szintűt!

65 komment
Címkék: Vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://blogado.blog.hu/api/trackback/id/tr1914032852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.06.09. 09:40:16

"Sokan negédes nosztalgiával gondolnak vissza a Kádár rendszerre, viszont az ott tapasztalható jólétnek volt ára"

Akik nosztalgiával gondolnak a Kádár-rendszerre, azok leginkább az akkori fogaikat siratják, nem beszélve a szervezetük egyéb, akkor még sokkal-sokkal jobban funkcionáló részéről. Az életszínvonal azonban valójában nem volt annyira magas, sőt. Persze nehéz az összehasonlítás, mert nem voltak piaci árak, de a kaján kívül nem nagyon volt olcsóbb semmi, viszont a műszaki cikkek aranyárban voltak.

"A magyar oktatási rendszerről már született egy cikkem, ahol kifejtettem a véleményemet a jelenlegi helyzetről."

Azért nem olyan nagyon szar az a magyar oktatási rendszer, ahol egy 15 éves gyerek jobban tud írni, mint az index újságíróinak a többsége.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.09. 09:59:10

Most is lehet úgy élni, mint a Kádár rendszerben. Irány a Provident, a Cofidis, és egyéb bankok, csak arra kell nagyon figyelned, hogy mikor már követelik a törlesztést, akkor feldobjad a talpad, ahogy azt Jani bátyánk is tette, nagyon praktikusan.

retkeslaci 2018.06.09. 10:01:30

@midnightcoder2:

A magyar oktatási rendszerben van pár jó iskola, mondjuk megyénként 2-3, ahonnan barmilyen magyar egyetemre bejuthat a gyerek. Ezek főleg az egyetemi városokban vannak, gyakorló gimnáziumok, ahol van normália nyelvoktatás, matamatika oktatás. A többi szellemi elfekvő. Szakmunkás, szakközepiskolás fiatalok úgy kerülnek ki az életbe, hogy magyarul se tudnak írni, nemhogy angolul. Most persze konjunktúra van, az analfabéta is talál munkát. Csak erre nem lehet jövőt építeni.
Ez persze nem Orbán hibája, régóta ilyen a rendszer. De nyugaton se jobb, Angliában akinek nincs pénze magániskolára, mehet az állami szellemi elfekvőbe.
És azt is el ke ismerni, nem is minden gyerek alkalmas arra, hogy felsőfokú tanulmányokat folytasson.

Aki ma elmegy Magyarországról, az leginkább pénzért megy. És ha Magyarországon többet tud megtakarítani, mint külföldön, ami ma már nem ritka (lásd angliai lakásárak) akkor haza fog térni.

Dyra-Papa 2018.06.09. 10:02:23

Meglehetősen nyugis volt a Kádár rendszer és kiszámítható, viszonylagos jólét is megvolt. Persze akkoriban nem volt ennyi termék a polcokon nem volt negyed ennyi autó sem, de ez akkor nyugaton is így volt. Akkor összességében kisebb volt a lemaradásunk mint most.

De hát azt már el kell engedni. Sajnos a rendszerváltás után rossz stratégiát választottak a politikusaink és az olcsó munkaerő nagy multik becsalogatását választották. Ennek egyenes következménye az alacsony bérek. Ha 90-körül az oktatás - fejlesztés lett volna a csapásirány akár forradalmi ötletekkel nekem meggyőződésem most máshol lennénk.

Ezzel már most nincs mit csinálni, ha nagyon megemeljük a béreket kimennek a multik, ha nem emelünk béreket kimennek a magyarok. Igazi 22-es csapda. Ráadásnak a a magyar kis és közepes vállalkozások jó része is mutyi és mutyi, nem tudják kitermelni a magasabb béreket.

Még egy dolog a mentalitás. Sajnos nálunk folyamatos a munkahelyeken a verbális erőszak. Primitív majmok tömkelege van vezető pozícióban. Nem épp fiatal-barát ez sem.

No ennyi. Amúgy lehet tökre nincs igazam. Ezt látom.

retkeslaci 2018.06.09. 10:21:31

@krain: pár éve Kádár legjobb magyar tanítványa, Orbán lenyúlta az ország teljes magánnyugdíj-megtakarítását. Ja bocs, megvédte. Tehát kb. ugyanazt csinálta, mint Rákosi és Kádár: elvette a zemberektől a vagyonukat és utána abból osztott vissza. Csak míg Kádár idején épült is valami (az ország fele ma is abban az időben épült házban vagy panellakásban lakik), addig Orbán alatt nem sok mindenre költenek látványberuházásokon kívül.
Orbán szavazói jellemzően azok, akik annak idején Kádár temetésén őszintén sírtak és később Horn Gyulára is szavaztak. Ismerek ilyet nem egyet.
A magyar népléleknek ez a puha diktatúra fekszik. Nincs is ezzel gond, csak nem kell kádározni, mert az országban akkor azért elég stabilan lehetett élni és olyan falusi sutyerákok is diplomához juthattak, mint Gyurcsány és Orbán.

Buchhalter 2018.06.09. 10:25:41

Én inkább azt tapasztalom,hogy a legtöbb munkahely kész szakképzett embereket szeretne minél alacsonyabb bérért és maximális terhelhetőséggel( túlóra, több munkakör végzése egy személyben) a cégünknél már minden területen leléptek e miatt dolgozók és a fejesek ahelyett,hogy hajcsárkodás helyett normálisan állnának hozzá az emberekhez kellemes fizuval.Egyik főnökünk sírt ,hogy a Budán lévő házának felújításához a segédmunkás is napi 20 ezret kért amin fel volt háborodva. Hát ez van ,az emberek már fillérekért nem akarnak dolgozni semmilyen szinten sem.Emlékszemtavaly takarítót nem találtunk 2 hónapig.A nettó 160 ezer nem volt csábító.Helyett sokkal drágában külsős vállalkozó csinálja

Szaktanár 2018.06.09. 10:28:47

@retkeslaci: ez részben talán igaz, de nem állítanám egyértelműen, h az emberek kizárólag anyagiak alapján döntenek. amikor én anno elmentem az országból, sok indokom volt, anyagiak is. azóta változott annyit az életem, h ma már jobb színvonalon tudnék mo-n élni, mint ahol most élek, de nem megyek vissza, még úgy sem, h több pénzt keresnék. a pénz ugyanis nem minden. ha megszokod, h nyugodt az élet körülötted, és nem kell minden nap gerjesztett hisztériában, faszfejek közt élned, akkor azt sokkal többre tudod értékelni, mint azt a pénzt, amivel többet keresnél otthon.

retkeslaci 2018.06.09. 10:31:31

@Dyra-Papa: Magyarország lemaradása a nyugattól ma nem nagyobb, mint Kádár idején. Csak máshogy vagyunk lemaradva. Most a nyugati termékek bejöhetnek az országba, tehát választék van a boltokban, de a fizetések negyedét teszik ki a nyugatinak. Tehát a nyitott gazdaság nem hozott felzárkózást, csak megnyitotta a piacot a nyugati cégek előtt és így a magyarok pénzét is kiszivattyúzzák külföldre.
Kádár idején az állam vett fel hiteleket nyugatról, ma az emberek vesznek fel hiteleket és költenek nyugati cikkekre, amivel növelik az eladósodottságot.
Ki van ez találva, az európai integrációnak nem lehet más nyertese, csak a németek.

Egyéni szinten nyerhet egy magyar melós, ha Németországba megy dolgozni. De a magyar társadalom ezzel is veszít. A képzésére fordított pénz elvész, máshol fizet adót, máshol fogyaszt.

nemecsekerno_007 2018.06.09. 10:34:55

- Azért lehet ilyeneken morfondírozni mert nincs beárazva az, hogy valaki elhagyja a kockázati közösséget ami eddig finanszírozta.
- Kivándorol, aztán az itthon dolgozók egy részére marad a nyugdíjak, az oktatás és a közszféra fenntartási költsége.
- és mivel kevesebb a befizető, nem lehet érdemben tovább csökkenteni az adókat, járulékokat.
- és ezért annyi a nettó amennyi. ezzel be is zárult a kör.

szóval lelkizés helyett, inkább az anyagiakat kéne tisztázni.

Szaktanár 2018.06.09. 10:39:13

@nemecsekerno_007:

"és mivel kevesebb a befizető, nem lehet érdemben tovább csökkenteni az adókat, járulékokat."

közgazdaságilag hibátlan az elmélet, csak sajnos a magyar gyakorlatban nem működött. ott sajnos akkora a lopáskényszer a politikusok körében, h tök mindegy, mennyien adóznak, érdemi adócsökkentés sose lesz, maximum látszatintézkedés választások előtt.
na hát ebből lett elege nagyon sok embernek, és ment el máshova élni. azért ne tegyünk úgy, mintha a kivándorlás vmilyen teljesen magától értetődő dolog lenne az ember életében. leszámítva a nagyon kevés kalandort, ez azért egy kényszerlépés.

Fülig José 2018.06.09. 10:49:44

@Szaktanár: nem csak a politikusok körében. Vállalkozókámék mit csináltak 30 évig? “Az ÉN vállalkozásom... sajnos nem tudUNK többet fizetni...senki sem pótolhatatlan... 20-an várnak a kapu előtt minlára...” ismerős? Mercibéjemvéódi meg a minkenkor “ veszteséges” vállalkozás. Németo. ban a 2. nyereség nélkül zárt évben az adóhivatal megszűnteti a vállalkozást, mert ha nem keresel pénzt miből élsz? Nálunk évtizedekig lehet csalni az adót, kutyát brm érdekli. Most meg szar van a palacsintában, a sok rohadt denevér pént akar a munkájáért, megáll a zember esze... szemléletet kellene váltani, de orbánnal csak a gyűlölet növekedett...

Szaktanár 2018.06.09. 10:55:04

@Fülig José: pontos. de fejétől bűzlik a hal. a "vállalkozói elit" azt fogja csinálni, amit a "szellemi elittől" lát. a "kisember" meg egy idő után fellázad: régen a kaszát egyenesítette ki, ma az útlevelét kotorja elő.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.09. 11:04:55

@retkeslaci:
"Orbán lenyúlta az ország teljes magánnyugdíj-megtakarítását."
Egészen pontosan visszafizette belőle a mszmp jogutódjaként fosztogató banda által felvett imf hitelt. És igen, igazad van, ezt rosszul tette Orbán! Nem, nem kellett volna az imf-nek egy kanyi vasat sem visszafizetnie annak, akik nem vettek fel semmit tőlük. Jelentkezzenek az imf-esek azoknál, akik felvették! Mi, adófizetők nem kaptunk belőle semmit! Nem épült se kórház (csak bezárattak egy csomót, ma már bútoráruházak, irodaházak vannak a helyükön, vagy csak omladozik, mint a Lipótmező, ahonnan a kiszökött páciensek a baloldal szavazóbázisának gerincét adják, muhaha, hát kösz mszp!), nem épült belőle kormánynegyed a Nyugati mellett, de nem épült még egy stadion se legalább, szégyenszemre nem volt olyan stadionunk a 2000-es évek végére a Népstadionon kívül, ahol egy európai kupasorozat meccsét lejátszhattuk volna, siralmas.
Szóval az IMF hitelt (és annak nem kicsi kamatait pluszban), ami számszerint kb.
6.000.000.000.000 forint
vissza kellene Magyarországnak igényelnie, mondván semmi köze nincs a magyar adófizetőknek hozzá!! Kérjék az Elkúróktól!
Akkor visszakaphatnánk a nyugdíjpénzünket, és még vehetnénk minden nagyvárosnak, kisvárosnak, nagyközségnek, de még kisközségnek is mondjuk egy-egy CT-t, 10 évre kifizetett személyzettel hozzá.
Nem azt hallgatni a hírekben, hogy Gyurcsány éppen hány ,milliárd forintot vett ma ki osztalékként a cégéből.

szepipiktor 2018.06.09. 11:19:20

Jajj már! Ez az indok, amit a végén írsz, nem más, mint a budaháziedda gyerekcsinálási agymenése!
Csak akkor várhatsz el a társadalomtól hazafiságot, ha biztosítod számára az a minimumot.
Ma az Y generációs halmaz többet árt hazánknak, mint a fidesz és szabadcsapata.
A csútiék nem tehetnek arról, hogy ma a munkaerőpiacon egy generáció minden szeközzel ragaszkodik a pozíciójához, hogy a HR-es szőkéikkel tudatosan csak a saját fajtájukat támogatják.
Ezt az idősebb és sokkal tapasztatrabb szakemberek már sok éve szenvedik.
Most érkezik a friss generáció, akik még képzettebbek az Y generációsoknál, azaz még veszélyesebbek, mint egy 50 éves többdiplomás szakember, így bevetik a "vándorolj ki" kártyát, hogy kint jobb lesz.
Sértő az is, amikor valaki egy iróasztal mellől akar utasítást adni generációknak, mondjuk az én gyerekemnek! Nem barátom, hogy az én gyerekem mut tesz, az az ő dolga és maximum nekem lehet véleményem. Másnak, akik semmit sem tettek sem a felneveléséért, sem semmit nem tesznek a jövőjéért, ne pofázzanak bele!
TENNI KELL!
Nem a gép mögül riogatni nemzeti érzelmekkel a fiatalokat..
Nincs lakhatás!
Nincvs munka!
Nincs jövőkép!
Nincs alap a "szaporodáshoz"!
Itt a gond kedvesem, én nem akarom "nemzeti hazafiság" okán a gyerekemet egy primitív, lepusztult ország egyentéglájaként látni! Nem akarom, hogy albérletben szenvedjen és tapsoljon, ha a végzettségéhez mér piaci jövedelemnek a 20%-át sem kapja meg. Nem akarom, hogy ne legyen unokáim! Tehát nem akarom, hogy feminsta leszbikus metroszexuális borotváltpöcsű gender legyen.
Látod? Nem csak a kormány a hibás az elvándorlásban!
Nálunk be van csomagolva a bőrönd és ha kell, fél órán belül indulhjatnak!
Ma ez nem csak elvándorlás, hanem menekülés is, egyarán a kormány és a torz ellenzék miatt.
Magyarország, magyar alapok, magyar kultúra, magyar nyelv, evolúciós alapok!
és erre jöhet a tanulás, a nyelvek ismerete, az inform,atika és a többi. És nem pénzügy, marketing, HR meg bankszektor, hanem mérnök, fejlesztő, azaz HASZNOS szakmák.
Könnyű ám nem termelőként kritizálni! Könnyű mindig KIVENNI és soha NEM BETENNI!
De ti csak aktuálpolitizáljatok csak tovább... Én a komcvsik idején is ugyanígy gondolkodtam, a családunk egyharmada vándorolt, emigrált, disszidált. Most ugyanolyan kor élünk.

midnightcoder2 2018.06.09. 11:26:39

@krain: A manyup igazából arról szólt, hogy állam bácsi hitelből próbált nyugdíjrendszert építeni. Az FK-ból átirányított 8%-ot a manyup-ba, az FK-ból hiányzó összeget pedig pótolta a költségvetésből,. a hiányt pedig hitelből fedezte. Ezt kompenzálandó, a végén a manyupoknak állampapírba kellett fektetni a pénz egy részét.

Mondjuk stadionok nélkül azért elég jól ellettünk volna, abból kb. 0 az optimális szám. A magyar foci színvonala mellett bőven elég, ha kimennek a rétre focizni. A felcsuti futballakadémia is bűn az ország ellen, azt a pénzt a valódi oktatásra kellett volna költeni, nem falábú bohócokat képezni közpénzből.

alfacharlybravo 2018.06.09. 11:27:33

@midnightcoder2: Berlinben a 3. osztályban még nem tudnak írni a gyerekek, az én gyerekem amikor iskolában volt, bementünk és borzalmas állapotok uralkodtak, megfélemlített tanárok egy vad bölény csorda közepén. A fal mellet surrantunk és az osztály teremben sem értettük egymás szavát. A tévés oknyomozó riportok szerint borzalmas állapotok vannak az oktatásban. A család összedobta a magániskolára a tandíjat 450 EUR -t, mert jó lett volna az írástudás. Az egészségügy dettó ugyan ilyen, nem a fizetős vagy az állami alkalmazotti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.09. 11:28:54

A nyugat szívó hatása: egyrészt rabigába döntött minket, másrészt még a diplomás fiatalokat is elsíbolja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.09. 11:29:29

@retkeslaci:

Nem volt semmilyen manyup "megtakarítás", ez egy ballib mítosz.

felső határ nincs 2018.06.09. 11:30:54

A nyugaton dolgozó magyarok 99%-a a magyar oktatási rendzerben tanult.

Akkor miről beszélünk?

Egyébként én pont azt érzem hogy az oktatási rendszernek egyre kisebb a jelentősége, itthon is meg külföldön is. Egyre többen hagyják félbe az egyetemet, s szereznek mégis jó munkahelyeket. Ehhez itthon is nyelvtudás kell és ideálisan még valami szakmai ismeret vagy legalább érdeklődés.

Emberek tucatjait ismerem itthon akik nyelvtudással egyetem nélkül huszonpárévesen 300-400 nettó kezdőfizetéssel helyezkednek el, a diplomások nagyobb része 40-50 évesen se keres többet vagy még ennyit se. Aki alkalmazottként akar ikeres lenni, 2-3 évvel a végzés után már csak a gyakorlatot nézik nem az iskolát, nyelvvizgát stb., aki meg vmi komoly sikert akar az mindig is maga képezte magát, ez soha nem volt olyan egyszerü mint épp ma. Persze egy jó szintü angol nélkül ma csak félember vagy, vagy annyi se az tény.

Én nagyon sok külföldivel dolgozom egész európából, nyugat és keleteurópaiakkal is - meg amerikaiakkal, és a cégnél egyáltalán nem látszik az a nagy nyugati értelem, ami biztosan látszik az az hogy a mediterrán országok képzési rendszere messze az ex-szociké alatt van.

Akkor megint miről beszélünk?

alfacharlybravo 2018.06.09. 11:39:38

@krain: Az egészségügy eszméletlen drága csak a gazdagoknak jár, aki meg tudja fizetni, ezt a modellt akarják libsik Magyarországon is, csak az apró betűt elhallgatják. A németeknél is az AOK kötelező biztosításra CT csak féléves előjegyzésre van, azonnalira privát biztosítás nélkül 1000 EUR. A magán nyugdíj az csak mítosz egy lehúzás bizonytalan ígérgetéssel. Az őszinte filmben , " te Bob miért jársz állásinterjúkra elég öregnek látszol, a magán pénztáram becsődölt állami nyugdíjat meg csak két év múlva kapok, addig a segély miatt kötelezve vagyok interjúkra járni.

felső határ nincs 2018.06.09. 11:45:34

@Fülig José: "Németo. ban a 2. nyereség nélkül zárt évben az adóhivatal megszűnteti a vállalkozást, mert ha nem keresel pénzt miből élsz?"

Ez nyilvánvaló marhaság. A Tesla meg az Amazon pl. még nem termelt semmilyen nyereséget, de ez csak a könyvelésen múlik.

nemecsekerno_007 2018.06.09. 11:50:07

@Szaktanár: Hát persze. Mivel a politikusok lopnak ezért nekünk is lehet :) Csak mi sokkal elegánsabban "kivándorlásnak" hívjuk :)

A kommented kristáyltisztán megmutatja, hogy nekünk is csak olyan politikusaink vannak amilyenekre igény van, illetve olyanok amilyenek a választók.

Ott bukik az érvelésed, hogy mindkét "lopást" az itthon dolgozók fizetik meg, nem a patás v. Gyurcsány.

felső határ nincs 2018.06.09. 12:02:33

@nemecsekerno_007: Van a kivándorlásnak pozitv hozadéka is. Ez is hozzájárul közvetve a béremelkedéshez, és a hazacsorgó eurócentek is jól jönnek.

Érdekes módon Románia Európa leggyorsabban fejlődő gazdasága az utóbbi időben, pedig ott nem fél millióan dolgoznak külföldön hanem 5 millióan.

Akkor hogy is van ez?

Szaktanár 2018.06.09. 12:05:39

@nemecsekerno_007: már bocsánat, de a kivándorlás hogyan, mitől is lopás? kitől lop el a kivándorló micsodát?

nemecsekerno_007 2018.06.09. 12:12:23

@felső határ nincs: Romániában kicsit más a helyzet a nyugdíjjal :)

kitekinto.hu/2017/11/08/europai-ugyek/a-nyugdijemelest-is-megszavaztak-romaniaban/

És ami a legfontosabb ott nem szoktatták hozzá az embereket arra, hogy az állam majd gondoskodik róluk ha esetleg kevés a nyugdíjuk.

Egyébként én nem a pozitív hozadékról beszéltem hanem arról, hogy be kéne árazni. Úgy ahogy a választás utána az Együtt-nek is beárazták az 5%-os küszöböt. :)

Nálunk sokan tét nélkül játszanak és nem is értik, hogy mi ezzel a gond.

nemecsekerno_007 2018.06.09. 12:14:13

@Szaktanár: "már bocsánat, de a kivándorlás hogyan, mitől is lopás? kitől lop el a kivándorló micsodát? "

- Az itthon dolgozóktól lopja el mondjuk annak a lehetőségét, hogy többet keressen, meg esetleg önkéntes nyugdíjpénztárt fizessen magának.
- miközben fizetnie kell pl. a külföldön dolgozó itthon marad nyugdíjas családtagjának nyugdíját, eü-ellátását.

Szóval ezt lopják el, nagyjából a jövőnket.

Void Bunkoid 2018.06.09. 12:24:06

"a vitakultúra hiánya miatt a politikai közélet olyan mint egy Mónika Show szinten lévő emberek egymásra való fröcsögése."

Én azt tapasztalom, hogy - és ez nem csak élből lenézés, mint a cikk írja - a fiatalok körében nincs is vitakultúra. Baromi nyitottnak meg multikultinak meg csupa jónak képzelik magukat, de pl EGYÁLTALÁN nem képesek elviselni semmilyen kritikát vagy véleménykülönbséget, nem is akarják, csak idézzem az egyik fiatalabb kollégámat: "Úgyis az van, amit én mondok, ha valakinek nem tetszik, vagy kritizál, akkor kapja be a f*szomat. Ha ezt online csinálja, akkor törlöm/tiltom a gecibe."

Na így működik ez.

HaD 2018.06.09. 12:29:42

15 évesen meglehetösen furcsa kádár nosztalgiáról elmélkedni....már ha ez a 15 év nem egyszerü kamu?! Elvándorlás pl. a 2. Vh. elött is böven volt(a honfoglalásról ne beszéljünk:))....de jóval korábban is elhúztak a nemesek gyerekei a müvelt nyugatra:). Gondolom törciböl még nem tart a 8. osztály itt?!?Khmmm.... A kádár korszakban egyálatlán nem volt jólét ahhoz képest amennyit fizikálisan a magyarok eltöltöttek a munkahelyeiken és a gmk-ban(ha nem tudod mi az kérdezd meg a nagyit:)). Az hogy lepusztult volt az ország annak egyszerü oka volt, mégpedig az orosz, akarom mondani a szovjet gazadasági modell, Pontosabban egyrészt a kgst árrendszer(erröl már majd gimiben sem tanulhatsz mert az elvtársaknak nem célja, hogy az orosz tesókat ekézzék:)) márészt az a gazdasági betli amit az amcsik okoztak a ruszkiknak az olajárral meg a fegyverkezési mániájukra való rájátszással. Nota bene...pl dunai miniszter úr pl. elengedett még búcsúzóul egy kis orosz államadóságot(50 millió dolcsit) majd egy kis olajszökítéssel megtámogatta a szovjet tesókat ...meg a hazai privatizációt. Az hogy mostanság minek mennek el a lelkes haverjaid az szintén igen egyszerü. NINCS a magyar elitnek és nem is volt(kb. 500 éve nem a maga ura az ország)soha olyan gazdasági jövöképe amely hiteles lett volna de leginkább hatékony is. Ez a banda az apukájuktól tanult "gazdálkodni" ami pl. a vas és acél országa nevü ténykedés elsajátítását jelenti. A nagyszüleid(meg a dédikét ) hozzáadott értékét elfecsérelték egy idióta kizárólag politikai célzatú(verjük szét a parasztságot)modell miatt...majd ez elment a lecsóba a nagy rendszerváltásnak nevezett lerabláskor. A régi/új elit azóta is szívlapáttal nyomatja ki az országból a jövedelmet ilyen amolyan úton + manapság egy második vas és acél országa zajlik. Èpítik a nonproduktiv semmit qrva drágán és átrendezik az ország gazdasági térképét...melynek az infarstrukturális igényét szintén qrva drágán hozzárendelik(lásd még lakáspiaci trendek). Azaz az apukád hozzáadott értékét és a Tiedet is elköltik jóelöre. Talán ezt érezheteted a lelked mélyén barátom :):) Nem??? Minden esetre tanulj meg oroszul azt javasolom ha maradsz! További szép napot!

Szaktanár 2018.06.09. 12:29:44

@nemecsekerno_007:

"Az itthon dolgozóktól lopja el mondjuk annak a lehetőségét, hogy többet keressen, meg esetleg önkéntes nyugdíjpénztárt fizessen magának."

ez éppen ellenkezőleg történik, soha nem látott összegeket ígérnek a legkülönbözőfélébb iparágakban, a vendéglátástól a bolti eladón keresztül az informatikáig. ha az a rengeteg ember, aki kivándorolt, ezt nem tette volna meg, most nem lennének kénytelenek a munkaadók több bért fizetni. az önkéntes nyugdíjpénztárt pedig mindenki fizetheti, aki szeretné. a nevében is benne van.

"miközben fizetnie kell pl. a külföldön dolgozó itthon marad nyugdíjas családtagjának nyugdíját, eü-ellátását."

elég nagyvonalúan kifelejted az iszonyatos eu pénzeket, amelyeket mo évről évre lehív. te komolyan azt hitted, h a magyar adókból fizetik a magyar egészségügyet, meg a nyugdíjat? nem volt gyanús, h ha ez így lenne, akkor nem lenne szükség eu-s pénzekre? slusszpoénként, mit gondolsz, ezeket a pénzeket miből rakják össze? csak nem az angol/német/francia/skandináv adófizetők adójából?
hát nagyon szívesen!

felső határ nincs 2018.06.09. 12:38:43

@HaD: Nem kell sírdogálni.

A magyarok sírnak ha kell ha nem. A szupermarket parkolók tele nagy, nem spórolós autókkal, a zemberek vásárolnak mint állat, zabálnak, az egyik legdagadtabbak Európában, Izlandtól Albániáig tele vannak az éhező magyarokkal a turistás helyek, millió feletti fizetés nem egy nagy vaszisztdasz Budapest környékén.

Ez is Magyarország, össze se lehet hasonltani a kádár kori lepukkantsággal. Persze van aki nem tudott alkalmazkodni a piachoz, de az annyitisér.

Fülig José 2018.06.09. 12:48:27

@alfacharlybravo: bocs, de ez egyszerűen nem igaz. Sem az oktatás, sem az eü. Egészen más a rendszer, való igaz hogy a 9. osztályig minimális a bebiflázandó adathalmaz ( bezzeg nálunk millllyen fasza...) de onnan komolyra fordul. Érettségije sincs mindenkinek, pláne diploma. Mondjuk széles tömegek meg is élnek nélküle, nincs az a hazai lenézés...” pff, nyócáltalános, mi vagy te, segédmunkás” stb... az életszínvonal, életkedv, magáért beszél, nézz körbe arrafele, mennyi idegbeteg, habzószájú vagy depressziós polgárt látsz..

Fülig José 2018.06.09. 12:52:21

@felső határ nincs: szó sincs marhaságról, nagyon komolyan veszik. Céget sem alapítasz úgy, mint itthon (dobjuk ezt azt’ pikpakk gründolunk màsikat, ugyanazok-ugyanarra-ugyanoda...) az említett cégek esetében biztos igazad van, gondolom van valami egyéb megfontolás a döntés mögött.

tireless treehugger 2018.06.09. 12:58:15

A kádár rendszerben is volt elvándorlás. Akkor még jelentős volt a környező magyarok bevándorlása így ellensúlyozta. És a bevándorlás minőséget jelentett, jól képzett értelmes emberek jöttek.
Viszont ma már nagyon fiatalok mennek nagy számban. Ezek a "gyerekek" már nem lesznek magyarok, ők már a host országgal azonosulnak illetve európaiak/világpolgárok lesznek.

A világban mindenki lopkodja a mások fiataljait, mert a felnőtté válás során alakul ki a közösségi öntudat. Ha janicsárok között nevelik akkor janicsár lesz, ha multikultiban akkor az, ha putriban akkor putris. (kivételek vannak, de ne általánosítsátok)

Elég a lányoknak esélyt adni, a fiúk automatikusan mennek utánuk.

nemecsekerno_007 2018.06.09. 13:06:10

@Szaktanár: "ez éppen ellenkezőleg történik, soha nem látott összegeket ígérnek a legkülönbözőfélébb iparágakban, a vendéglátástól a bolti eladón keresztül az informatikáig..."

- Ilyen hatása valóban van, de ettől a nyugdíj és az eü finanszírozhatósága ugyanúgy problémás.
- A manyup-al is az volt a gond, hogy nem álltunk át a felosztó-kiróvó rendszerről egy önfinanszírozóra.
- Ja igen, bárki fizethet önkéntes nyugdíjpénztárt, csak bírja.

"elég nagyvonalúan kifelejted az iszonyatos eu pénzeket, amelyeket mo évről..."

- Jajj, hagyjuk már ezt az "EU-s pénzek" legendát. Azért kapunk a struktúrális alapokból mert megnyitottuk a piacainkat, ezt vállaltuk az EU-val kötött szerződésben.
- komolyan kérdezet, hogy a magyar adóból fizetik az eü-t meg a nyugdíjat??? Mert akkor nagyon nem vagy tisztában a nagyságrendekkel.
- 12 év alatt 10 000 Mrd Ft érkezett az országba, ez évente 833 Mrd Ft
tldr.444.hu/2016/06/08/naponta-2-milliard-forint-joett-magyarorszagra-az-elmult-12-evben-hol-van
- Az éves szociális kiadásunk 5000 Mrd Ft, ennek 80% nyugdíj. Szerinted az éves EU-s 833 Mrd-ből hogy tudnák fizetni???

Úgyhogy hagyjuk, nyílván mindent EU-s pénzt ellopnak, meg abból fizetik a nyugdíjat, eü-ellátást.
Vagy nem. :)

Nagykörúton túli magyar 2018.06.09. 13:11:39

@Szaktanár:
"elég nagyvonalúan kifelejted az iszonyatos eu pénzeket, amelyeket mo évről évre lehív."

Elég nagyvonalúan kifelejted azt iszonyatos magyar adóforintokat, amelyeket az Eu-nak befizetünk. És ezekért a befizetésekért ciklusról ciklusra egyre kevesebb pénzt kapunk vissza! Ha kiszámolod, fejenként nem több, mint kb. 600.000 forintot kapunk az EU-tól. És azért, hogy ezt megkapjuk be kell fizetnünk azokat az iszonyatos tagdíjakat. Aztán nem arra használhatjuk fel, amire szeretnénk, a magyar vállalkozások megerősítésére pl., mert akkor jön az Eu, és hisztizik, hogy de kérem versenyhátrányba kerülnek az ő kis cégei, ha csak a magyar vállalatokat priorizáljuk.
Aztán hogy a magyar gyümölcsöt vegyük, ne a spanyolt, vajon kivethetünk a spanyolra vámot? Hát nem! Dögöljön meg a magyar termelő, nincs védővám unión belül! Ez is szép summa az Eu-nak! Szerepel vajon valamilyen formában ez az okozott vámbevételhiány a statisztikákban? Nem ,sehol! Pedig jelentős összeg. De ezt is odaadjuk az EU-nak. Ő meg csökkenti negyedével a támogatást, mert fontosabb, melyik ország hogyan simogatja a migránsokat (akik mellesleg annyira menekülnek otthonról, annyira üldözik őket, hogy haza-hazarepülgetnek szabadságra))
Aztán azokat a képzett munkavállalókat, akik most kivándorolnak, a magyar oktatás termelte ki számukra. Ingyen képzett munkaerőt kapnak!
Szóval mit kapunk az EU-tól? 7 éves ciklus alatt fejenként 600.000 Forint bevételt! Nem, nem profitot, csak bevételt!. Hogy mennyit fizetünk érte, az nincs semmilyen óriásplakáton nagy zöld számokkal feltüntetve, csak a bevétel. Nagyon korrekt mondhatom, a sok libsi meg be is veszi.
600.000 Forint 7 év alatt. Kb. ennyit egy hónapnyi alkalmazással meg is spórol aztán az EU-s multi a magyar munkavállalókon, utána tiszta haszon.. Egy hónapnyi "áldozat" 7 évnyi haszonért. Szép munka EU, szép! Nem kis haszon ez! Tagság befizetés, vámok megszüntetése, olcsó munkaerő nálunk, ingyen képzett munkaerő a saját anyaországba,, stb. stb. stb. Meddig hagyjuk, hogy kihasználjon minket az EU???

tireless treehugger 2018.06.09. 13:13:26

@felső határ nincs:

Mert nincs értelme visszaadni a magyart és kevés ország aki megköveteli.
Nem hátrány ha több állampolgárságid van.

felső határ nincs 2018.06.09. 13:14:29

@tireless treehugger: Az állampolgárságnak semmi köze a migrációhoz.

alfacharlybravo 2018.06.09. 13:39:34

@Fülig José: Akkor tréfából írta a barátom, hogy gyűjtenek magániskolára a családban? meg az egészségügyről is csak tréfált az 1000 EUR -os Ct ről? Én mondjuk utoljára 2014 ben voltam kórházban, de semmi különleges vizsgálat nem volt egy száll ultrahangon kívül, betoljuk a műtőbe benézünk a hasába kedves beteg azután kikapjuk ami nem szép. A műtét után érdeklődtem, hogy mit vettek ki az eredeti tipp a vakbél volt, de végül is az epehólyag lett. Magdeburg Uniklinik volt a színhely.

tireless treehugger 2018.06.09. 14:03:44

@krain:

ec.europa.eu/budget/figures/interactive/index_en.cfm

ott van évekre lebontva, pl 2016:

bevétel: 4.546 millió €
kiadás:1.112 millió €
különbözet: 3.434 millió €

a magyar GNI: 108mrd€, szóval plusz 3%-át kapjuk a nemzeti produktumnak.

Hazudsz meg hülye is vagy fiam, mars vissza a 888-ra!!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.06.09. 14:56:58

@maxval balcán bircaman:
Nagyon fontos, amit írsz. Nem azért, mert igaz, hanem mert nagyon jellemző.

Ellopni csak tulajdont lehet. Te a fiatalokat tulajdonnak tekinted és nem érted, hogy miért van az, hogy amint leveszed a láncot róluk, azonnal megszöknek.
Hát, azért, mert az emberek nem szeretik, ha mások a tulajdonukként kezelik őket...

anyadmajma 2018.06.09. 15:25:18

@Lord_Valdez: azért ez a birka is jó példája, hogy van, aki igényli, hogy gazdája legyen.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.09. 15:25:24

@tireless treehugger:
Mint mondtam, szépek ezek a számok, de nem igazak. Lehet, hogy van bevétel ennyi, de azt szépen vissza is veszik utána (lásd M4 metró Alstom-Medgyessy miatt visszavont összeg). A vámbevétel kiesés már jóval több, mint ami a kiadás oldalon szerepel. Ja, azt ne számoljuk, tudom, hiszen csak kevesebb tőle Magyarország bevétele, és az eeU jól jár vele, mert nem kell kifizetnie nekünk.
A valóságot kellene leírni, de azt nem lehet, mert felhördülne a lakosság, ha megtudná hogy megvezetett minket az EU már 14 éve. Ne statisztikával gyere, hanem nézd meg mennyit keresett egy görög munkás az elmúlt 14 évben, és mennyit egy magyar. Na, majd akkor emeljék a görög támogatásokat a kárunkra, ha ez az összeg nálunk mutat többet. Egyelőre fényévekkel többet keresett egy görög munkás, mint egy magyar!

egy_ember_ 2018.06.09. 17:02:41

@midnightcoder2: A Kádár rendszerben átéltem hogy nagyon jó volt a felsőoktatás, nagyobb volt a társadalmi szolidaritás és nem voltak hajléktalanok.
Persze mindennek meg volt az ára is amit később fizettünk meg.
Mo 2018-ban lendületesen halad a dél-amerikai kapitalizmus építésében, ezt nem mindenki osztja feltétlen örömmel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.09. 17:18:12

@Lord_Valdez:

Nem tulajdon, de a dolgokat nézni kell nemzeygazdaságilag is.

Szerinted megéri magas szintű imgyenes oktatást tartani, ha a diplomások aztán elmennek?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.06.09. 17:37:15

@maxval balcán bircaman:
Ha nem tulajdon, akkor ellopni se lehet. Elcsábítani lehet. És ez baromi nagy különbség. Szabad akaratú emberek valamiért úgy döntenek, hogy nem az egyik országot, hanem egy másikat választanak.

"Nem tulajdon, de a dolgokat nézni kell nemzeygazdaságilag is."
Még mindig nem érted a lényeget. Az ember az első, és nem az emberekből álló absztrakció. Hiába rossz a nemzetgazdaságnak, az csak egy absztrakció. Amikor egy szabad ember döntést hoz, akkor sok szempontot fog mérlegelni, de a nemzetgazdaságra gyakorolt hatás nem lesz köztük.

"Szerinted megéri magas szintű imgyenes oktatást tartani, ha a diplomások aztán elmennek?"
Az oktatásra van egy baromi egyszerű megoldás: felhagyni a szocializmussal. Ki mondta, hogy az egyik ember oktatását a többi embernek kell finanszíroznia?
Ez egy olyan probléma, amit a magyar állam saját magának hoz létre, azzal, hogy képtelen kiszabadulni a szocialista gondolkozásmódból.

Kicsit konstruktívabban: Az a baj, hogy a vezetők a mai napig úgy gondolkodnak, mint egy földesúr, aki sérelmezi, hogy a másik földesúr elcsábítja a jobbágyait. Ahelyett, hogy rájönne, hogy miért hagyják faképnél.
Egy nap, talán, felnő annyira a gondolkodásmód, hogy rájönnek a vezetők, hogy az állam az egy szolgáltató és az emberekért versenyezni kell. Mint ahogy a vállalatok is versenyeznek a jó munkaerőért és vevőkért. Ha nem tetszik az államnak, hogy elmennek, akkor tegyen egy jobb ajánlatot!
És pont, ez az, ami hiányzik belőled is, meg Orbánból is.

czerka 2018.06.09. 17:50:14

@felső határ nincs: az, hogy valaki kövér, az nem azt jelenti, hogy gazdag. Pont a szegények népbetegsége az elhízás a fejlett világban. Ugyanis a liszt, cukor, burgonya, tészta, ömlesztett sajt az olcsó, ezekből áll a magyar szegények étrendje.

A havi egymillió azért még itt Kelet-Ázsiában is menő fizetés. Ügyvéd, orvos, mérnök keres ennyit. Pedig itt az egy főre eső GDP többszöröse a magyarnak. Havi egymilliót fizetésként (tehát nem tőkejövedelem, osztalék, ingatlan bérbeadásából befolyó pénz) Magyarországon a lakosság 0,1 %-a keres. Tehát kb. ezerből egy ember. És akkor még lehet, hogy túloztam.

juletræ 2018.06.09. 18:10:42

@Lord_Valdez:
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a "nemzetek" a bennük élök esélyt és nem tulajdont jelentenek
HA megfelelö az oktatás, HA megfelelö a klíma ( amiröl az elit tehet), AKKOR esélyt kapnak arra, hogy az individuumok ne menjenek el máshová, hanem ott "fogyasszanak és fizessék az SzJA-t".

Szerintem a kocsit teszi a ló elé, aki azt mondja, hogy MIVEL a nemzetek ennyi-meg-ennyi pénzt költenek az iskoláztatásra, EZÉRT az egyéneknek KÖTELESSÉGüK hogy helyben maradjanak. A nemzetek valójában ezzel a költéssel OPCIÓT vesznek, ami jó esetben in-the-money--ben végzödik.

@nemecsekerno_007: Téves gondolatmenet.
Akkor lenne igazad, ha aki "itthon" marad, az nem jöhetne ide M.o-ról. Erröl szó sincs. HA akar, és HA megfelelö, AKKOR tárt karokkal várjuk :). Ha akár az egyik, akár a másik feltétel nem teljesül, akkor az "itt maradók" sorsukat csakis maguknak köszönhetik.

Ja, és ennek semmi köze a lopáshoz. Egyfelöl, az "itthon" maradókat senki sem lopja meg ( L. fenn). Másfelöl jogilag a M.o-t otthagyók az EU szabad mozgást garantáló szabályozásával élnek. Harmadfelöl meg (a lopással szemben, ami destruktív és elvetendö), a "disszidálás" pozitív és üdvözlendö/követendö. Ugyanis az egyén tehetségét optimálisabban használjuk, valamint hozzájárul ahhoz, hogy az elvetendö M.o-i struktúra és szemlélet ( félfeudalizmus, felfelé-nyal-lefele-tapos, stb) minél hamarabb megváltozzon.

"Azért kapunk a struktúrális alapokból mert megnyitottuk a piacainkat" - a kelet-európaiak úgy tapasztaltam, elöszeretettel mondják ezt. Holott a belépési szerzödésben ( amit elfogadtak, mielött beléptek) erröl szó sincs. A kelet-európaiak azért kapják a pénzt, hogy _felzárkózzanak_, ugyanis a GDP-jük az eu28 átlagtól _elmarad_.
Egyébként gondolkozz relálisan: ha nem "nyitottátok volna meg" a piacaitokat, akkor (a) igaz hogy lenne több vám, de (b) nem lenne év alatt 2 milliárd EUR és (b) vlsz a multik sem lennének ennyire jelen (=> nagyobb munkanélküliség, stb).

@krain: "Aztán azokat a képzett munkavállalókat, akik most kivándorolnak, a magyar oktatás termelte ki számukra. Ingyen képzett munkaerőt kapnak!"

Megint érvelési hiba: ugye te se gondolod h. a individuumokat a földieperexporthoz kell hasonlítani? Utoljára ha jól tudom a kora-középkorban kezelték az embereket "commodity"-ként ;)

Etniez 2018.06.09. 18:22:15

@krain: Rekord, 13 hozzászólásig kellett várni, amíg valaki felszopta Orbánt. Gratulálunk!

rozsomák 2018.06.09. 18:31:59

Igen, 15 éves korban nem is az izgat, hogy - lányként - nő-e melled, vagy fiúként, hogy miért hajtott el a Julcsi, hanem hogy miként dönti el egy kisgyermek, hogy hol akar majd élni..
Én is majdnem beszopom eztet...:)

"A magyar oktatási rendszerről már született egy cikkem, ahol kifejtettem.."

Ja , hát épp hogy elsős gimis lehetsz, tehát nagyon megalapozott véleményed lehet a magyar oktatásról, hisz már ezerszer tapasztaltad minden gyengéjét, hisz emlékezel ővodás korodra, amikor az óvónéni rád szólt, hogy ne köpködj, és amiatt is leteremtett, hogy hazudsz.. :)

Ez meg külön is szép, hogy "senki nem lesz aki véghez vigyen akár társadalmi szintű változásokat is. Nem szabad másra bízni a piszkos munkát"

A társadalmi szintű változások, mint a piszkos munka...
Ez gyönyörű... Értem én..

Te még fogalmazni se tudsz....

Etniez 2018.06.09. 18:34:02

@maxval balcán bircaman: Már hogyne lett volna, kérdezd meg azokat, akik pl örököltek és kifizettük a számlájukra, hogy mennyire valós pénz volt az....

Etniez 2018.06.09. 18:35:42

@felső határ nincs: Igen. Tanult.

Nem most tanul. Mi voltunk az utolsó generáció, aki kapott rendes oktatást. Akkor voltak még pedagógusok. Nem tanárok, pedagógusok. A kettő nem ugyanaz.

Etniez 2018.06.09. 18:38:49

@felső határ nincs: Nyugathoz képest Magyarország a béka segge alatt van. Ne a Kádár-korszakhoz mérjed, hanem a mához. A mai nyugathoz.

juletræ 2018.06.09. 18:40:20

@rozsomák:

Ha tudnád, hogy miért kezdtem el 1983-ban politizálni :)
Konkrétan azért, mert akkor jött ki a 190-es merci, ami nekem 10 éves fejjel nagyon tetszett. Nekünk Zaporozsecünk volt.

Elkezdtem gondolkodni, hogy nekünk miért nem lehet ilyen ( apémat kérdeztem, ö azt mondta, felejtsem el, csórók vagyunk, jól ki is röhögött :) ).
Nos, arra az eredményre jutottam, hogy azért mert M.o-n orosz megszállás van. Ettöl fogva tiszta szívböl útáltam az oroszokat, mert miattuk nem lehetett ilyen kocsink :)

felső határ nincs 2018.06.09. 19:07:06

@czerka: havi egymilliót tízezrek keresnek pesten, huszonévesen

rozsomák 2018.06.09. 19:24:04

@juletræ:
Egy Merci beszerzésének megakadályozása nem apádon múlott első körben nyilván nem - ne őt hibáztasd - hogy nincs rá pénzetek, az csak a kifogás volt..

Az igazi ok az volt, hogy az a Mercedes nem akart tégedet, és ezért apádon keresztül eliintézte, hogy ne legyen a tied - tudod a Kádár korban ez még így ment , manipulálták a Zemberek agyát, a pénzhiány csak egy ravasz fedődolog volt. :)

Mercivel menni a magyxar utakon amúgy is marhaság volt, arra Zápor Jóska sokkal jobb volt....:)

rozsomák 2018.06.09. 19:32:22

@felső határ nincs:
"millió feletti fizetés nem egy nagy vaszisztdasz Budapest környékén."

Ez tényleg igaz., nem túlzás..

Igaz, nem takarítóként, hanem némi tanulás után, de fiatalok - 25-30 évesek nagyjából itt tarthatnak.

Kell azért némi speciális tudás ,és majd néha egy kis kapcsolat - de nem feltétlenül rokoni - , hanem egyetemi kapcsolat, az még jobb is.

midnightcoder2 2018.06.09. 19:33:24

@egy_ember_: Az oktatás tényleg sokkal jobb volt, viszont nem volt PC. Azaz, aki hülye volt vagy antiszociális, az szépen ment a kisegítő iskolába. Ma pedig konkrétan elmebeteg gyerekek is együtt tanulnak a többivel, és amikor a gyerek őrjöng, akkor a tanító nem igazán tud órát tartani, mert arra kell koncentrálnia, hogy a sérült ne tegyen kárt se magában, se másban. És ha a gyereknek jó napja van, és csak két órán keresztül játssza ezt, akkor ez már napi két óra mínusz. Ilyen gond Pl. nem volt Kádár idején. Másrészt, a gyerekek sem mondták a tanárnak hogy hülye picsa... A hajléktalanságba pedig azért belejátszott, hogy jó sok olyan ember volt aki munkásszállón élt, és kb. az volt a melója, hogy naponta kétszer felsöpörte a gyárudvart. Aki pedig dilis volt, az ment a sárga házba. Az tény, hogy ez a rendszer sokkal jobb volt ebből a szempontból mint a mai, ahogy a közbiztonság is sokkal jobb volt.
De ezek a dolgok igazából nem a pénzről szóltak, hanem arról, hogy rend volt az országban, és persze ennek a másik oldalon a szabadság volt az ára.

midnightcoder2 2018.06.09. 19:36:42

@rozsomák: Azért az egymilliós fizetéshez kis hazánkban legalább menedzsernek kell lenni, vagy maszek vízvezetékszerelőnek, KATA-val.

rozsomák 2018.06.09. 19:54:47

@midnightcoder2:
Sajnos - vagy szerencsére ? - már nem
Meg speciel a saját csaláomból - is - tudom, hogy elég ahhoz seniornak lenni ...

Pl. mondjuk 3-4 év adott területen és amikor pár fejvadász megkeresi és akkor kezdődik a licit..
(Nem IT terület és nem rutinos, üzletet hozó sales, elég, ha a megkeresőnek kell a spéci szaktudás - .
allkalmazott matematika, modellezés, - nehéz megtartani )
Pl. egy jó kockázatkezelő modellező nagyon kurrens háziállat., vigyázni kell vele..:)

Van ilyen nagyon sok..

felső határ nincs 2018.06.09. 20:03:18

@midnightcoder2: Nem kell.

bruttó egy milla ITban 10 év gyakorlattal Bpen SZARnak számít. Itt nem vezető pozíciókról beszélünk. A pénzügyben az országos hivatalos nagyátlag is 600, s abba a falusi utolsó biztosításiügynük is benne van.

rozsomák 2018.06.09. 20:52:19

@felső határ nincs:
Ez azért így túlzás, hogy ott 600 lenne az országos átlag... kissé felfele saccolsz, ha beleérted az egész szakmát az utolsó pénztárosig.. ez túlzás

De az igaz, hogy ott sok pozícióban a 3-4 év tapasztalattal már simán 700 felett van a kezdő bér és még akkor a bónusz hozzátesz 15-30% - ot.

felső határ nincs 2018.06.09. 21:00:00

@rozsomák: nem hiszem hogy a kasszás a pénzügy ágazatba tartozik...

a negyedéves átlagfizus jelentésekben a portfólión láttam, ott szét van szedve ágazatokra az átlagkereset, utolsó átlag vmi 320 volt pénzügyben 595 ha jól emléxem

rozsomák 2018.06.09. 21:29:40

@felső határ nincs:
hát a bankfiókban a kasszás - ahogy te nevezed - az is a pénzügyi ágazatban dolgozik..
Azért meglep ez a 595...
hol láttad ?
valami link ?

nemecsekerno_007 2018.06.10. 14:04:58

@juletræ: "Akkor lenne igazad, ha aki "itthon" marad, az nem jöhetne ide M.o-ról. Erröl szó sincs..."

Hát persze :) Akkor lenne igazad, ha be lenne árazva a külföldi munkavállalás. Ne beszélj itt jogokról mert én pénzről beszéltem. Jogokkal jól állunk, a pénzügyek nincsenek tisztázva.

"Ha akár az egyik, akár a másik feltétel nem teljesül, akkor az "itt maradók" sorsukat csakis maguknak köszönhetik."

Mi ez, lelkizés??!! :) A pofátlanság netovábbja, hogy egy pénzügyi kérdésre ilyen módon reagálsz. Kíváncsi lennék, hogy mit szólna a bank ha ilyen szöveget nyomnál amikor nem tudod fizetni a törlesztőt. Mert ugye ez is pénz, amiről én is beszéltem. Szerintem finoman elküldene a f****ba.
Egyébként értékelem, hogy próbálod magyarázni a bizonyítványt, de a számlát akkor is mi fizetjük.

"Ja, és ennek semmi köze a lopáshoz. Egyfelöl, az "itthon" maradókat senki sem lopja meg ( L. fenn)...."

Hát arról én nem tehetek, hogy nem sikerül összeraknod milyen deficit éri az itthon dolgozókat...

"Másfelöl jogilag a M.o-t otthagyók az EU szabad mozgást garantáló szabályozásával élnek. Harmadfelöl meg (a lopással szemben, ami destruktív és elvetendö), a "disszidálás" pozitív és üdvözlendö/követendö. Ugyanis az egyén tehetségét optimálisabban használjuk....."

A nyugdíjrendszer, meg az eü. meg akkor lenne optimálisabban kihasználva ha vinnéd magaddal a nyugger nagyszüleidet/szüleidet aztán az az ország fizetni az ellátásukat ahol dolgozol. Mindjárt más lenne a helyzet :) Ez sajnos szerecsenmosdatás, akár hogy is nézem :)

A legszebb az, hogy a határontúli magyarok szavazati jogával épp az volt a gondja néhányaknak, hogy semmilyen adót, járulékot nem fizetnek Mo,.-on. Ugyanez igaz a külföldön dolgozókra is, annyi különbséggel, hogy a határontúli magyarok nyugdíjasait nem mi fizetjük, a külföldön dolgozókét viszon igen.

Szóval ez önmagad megnyugtatására jó csak, de problémát csak maszatolod.
süti beállítások módosítása